اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره‌ای که رنگ و بوی میتینگ انتخاباتی داشت

رئیس جمهور آینده باید صنعت را از خواب بیدار کند

مناظره انتخاباتی که به همت خانه کارگر تدارک دیده شده بود رنگ و بوی میتینگ انتخاباتی داشت به طوریکه دبیرخانه کارگر اردبیل از کاندیداهای ریاست جمهوری خواست تا تولید و صنعت را از خواب خرگوشی بیدار کنند.

رئیس جمهور آینده باید صنعت را از خواب بیدار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی مقدم عصر امروز در همایش تجلی حضور و انتخاب آگاهانه در تالار حافظ اردبیل اظهار داشت: تشکیلات خانه کارگر از رئیس‌ جمهور آینده در حل مشکلات و معضلات کارگری انتظاراتی دارد که امیدواریم با برطرف کردن مشکل بیکاری قشر عظیمی از جوانان، رئیس ‌جمهور منتخب مردم بتواند تغییراتی را در قوانین و مقررات در حوزه کارگری به وجود آورد.

وی با یادآوری اینکه هرگونه سوءاستفاده از قانون کار در قراردادهای موقت و عدم امنیت شغلی قابل قبول نبوده و پسندیده به نظر نمی‌رسد، تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید مشکل پایین بودن سطح دستمزدها را مدبرانه برطرف کند و به خواب خرگوشی واحدهای تولیدی و صنعتی خاتمه داده و سعی کند به جای سرازیر شدن کارخانه‌های مولد به استان‌های همجوار، این واحدهای تولیدی در استان اردبیل با ظرفیت بالا مشغول فعالیت شوند.

مقدم در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: پایین بودن سطح تولید و همچنین تبدیل شدن شهرک‌های صنعتی به شهرک فروشگاهی و انبارها و همچنین ناکارآمدی کشت و صنعت مغان و پارس از دیگر معضلات و مشکلاتی است که انتظار می‌رود دولت آینده بتواند با تدبیر بخش عظیمی از این مشکلات را برطرف کند.

سهم صنعت از هدفمندی یارانه‌ها گم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر اجرایی خانه کارگر اردبیل اضافه کرد: ‌دولت آینده باید سهم صنعت را از هدفمندی یارانه‌ها که در این سال‌ها نادیده گرفته شده، پرداخت کند و از تعطیل شدن تدریجی واحدهای صنعتی و تولیدی جلوگیری کند.

مقدم بیان کرد: فعال کردن کارخانه پتروشیمی اردبیل، احداث پالایشگاه و کمک به استخراج نفت در مغان، تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم و احداث کارخانه‌های مادر و بزرگ از دیگر انتظاراتی است که مردم استان از رئیس جمهور آینده دارند.

وی یادآور شد: مردم اردبیل انتظار دارند به جای شنیدن سوت قطار خود قطار را ببینند تا خیالشان از بابت توسعه حمل و نقل ریلی و مطمئن زمینی راحت شود.

مقدم ایجاد منطقه آزاد تجاری در اردبیل و مغان، توجه به سرمایه‌گذاری در بخش توریسم، تلاش برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری در استان و افزایش دستمزد و پرداخت معوقات باقی‌مانده از سال‌های گذشته را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ‌از رئیس جمهور آینده انتظار می‌رود افزایش حقوق و مزایا متناسب با تورم اتفاق بیفتد.

* حاشیه‌های همایشی که با نام مناظره برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این همایش با عنوان تجلی حضور و انتخاب آگاهانه که در قالب مناظره رؤسای ستادهای کاندیداهای ریاست جمهوری در اردبیل و هواداران آنها برگزار شد بیشتر شبیه برنامه جشن همراه با موسیقی و تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداهای شوراها بود که در آن نه تنها به صورت علنی کارت‌های تبلیغاتی کاندیداهای شوراهای شهر بیش از موعد مقرر برای تبلیغات توزیع می‌شد بلکه بسیاری از بانوان شرکت‌کننده حجاب اسلامی را رعایت نکرده و به صورت نامناسب و با لباس‌های غیرموجه در مراسم حاضر شده بودند.

اکثر رؤسای ستادها اعم از رئیس ستاد قالیباف، رضایی و روحانی که در این مراسم حضور داشتند به نحوه مراسم و برگزار نشدن مناظره اعتراض کرده و اعلام داشتند که قرار نبود 10 دقیقه‌ای آن هم به صورت ناقص سخنرانی کرده و مطالب مطرح شود در حالی که قرار بود در قالب مناظره این برنامه اجرایی شود.

هر چند مسئولان برگزاری این همایش، فرهنگ و ارشاد اسلامی را مقصر برگزار نشدن مناظره واقعی اعلام کردند اما به نظر می‌رسد دست‌های دیگری در کار بوده تا مناظره‌ای برگزار نشود و در قالب این برنامه بیش از سه ساعت وقت مدعوین گرفته شد و نتیجه کار نیز جز تبلیغ کاندیدای شورای شهر منتسب به خانه کارگر چیز دیگری نبود.

انتهای پیام/62001/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول