اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش یک سفر انتخاباتی به یاسوج

رضایی: سه حادثه مهم با رئیس‌جمهور شدنم اتفاق می‌افتد / گلوله‌های برفی در راهند

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در جنگ جوانانی گمنام را همچون گلوله‌های برفی به کشور معرفی کردم که بعدها بهمنی بزرگ در مقابل رژیم بعث صدام شدند و سرنوشت جنگ را تغییر دادند.

رضایی: سه حادثه مهم با رئیس‌جمهور شدنم اتفاق می‌افتد / گلوله‌های برفی در راهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن رضایی در سفر کوتاه و چند ساعته به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع اصحاب رسانه و در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که ایده‌های اقتصادی هفت رقیب دیگر خود را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: با همه ارادتی که به آنها دارم 20 سال است که به فکر اقتصاد کشور هستم و برای ساختن آن برنامه دارم‌ در حالی که برخی دوستان تنها دو سال است که به فکر اقتصاد افتاده‌‌اند.

وی در همین زمینه ادامه داد: به دنبال مناظره سفت و سخت اقتصادی با آقایان رقبا هستم و اعتقاد دارد گفت‌وگوها باید جدی‌تر باشد و سپس به کلیات بپردازیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: اقتصاد را باید به صورت عمیق‌تر موشکافی کنیم تا مردم به واقعیت‌ها پی ببرند.

رضایی مناظرات کنونی را در شأن نامزدهای ریاست جمهوری ندانست و افزود: امیدواریم با اصلاحاتی که صورت می‌گیرد این شکل مناظرات تغییر کند تا بتوانیم بهتر برنامه‌ها و ایده‌های خود را به مردم معرفی کنیم.

سه حادثه مهم با رئیس‌جمهور شدنم در ایران رخ می‌دهد

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وقتی رئیس‌جمهور شدم و فرمان آن را به دست گرفتم چند حادثه مهم در کشور رقم می‌خورد، عنوان کرد: نخست اینکه کارآفرینان احساس امنیت می‌کنند و در ادامه مفسدان اقتصادی آرامش خود را از دست می‌دهند و دست آخر اینکه بیگانگان در موضع انفعال قرار می‌گیرند و تحریم‌های آن‌ها با تدابیر مناسب بی‌اثر می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی که آیا تز فدرالیته اداره کردن اقتصاد کشور منجر به قوم‌گرایی نمی‌شود، تصریح کرد: قوم‌ها با یکدیگر برابر و برادر هستند و این مدل تکثر در عین وحدت را تقویت می‌کند و استقلال عمل در ابعاد اقتصادی بیشتر می‌شود.

رضایی گریزی به موضوعات هسته‌ای زد و در همین زمینه گفت:‌ سیاست خارجی عزتمندانه را به جد پیگیری می‌کنم و سعی خواهیم کرد با تدبیر مناسب از موضوع هسته‌‌ای عبور کنیم چراکه این بخش دستاویزی برای دشمنان شده تا ارتباطات خارجی ایران را با اخلال مواجه کنند.

وی افزود: با یک دیپلماسی قوی و بازی برد ـ برد این موضوع را پشت سر خواهیم گذاشت و دست عده‌‌ای را که می‌خواهند برای ایستادگی ما بهانه‌جویی کنند از پشت خواهیم بست.

رضایی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در ارتباط با مواضع خود نسبت به سوریه و حوادث کنونی آن اظهار داشت: سوریه برای ما خیلی مهم است و باید با درایت مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی در ادامه و در جمع مردم شهر یاسوج در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: در آستانه انتخاباتی بزرگ قرار داریم که باید در آن حماسه سیاسی برای نیل به حماسه اقتصادی مد‌نظر رهبر معظم انقلاب رقم بخورد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری در ادامه با بیان اینکه عشایر در خلق حماسه‌ها همواره جلوتر از دیگران بوده‌اند، افزود: مهدی باکری از عشایر آذربایجان، شوشتری از عشایر خراسان و بروجردی از فرزندان عشایر لر بوده‌اند و امروز کسی حق ندارد به عشایر توهین کند.

همین دست‌های پهن منجر به آزادسازی خرمشهر شدند

رضایی با انتقاد از مطلبی که علیه وی در برخی سایت‌ها آمده بود، گفت: این دست‌های پهن منجر به فتح خرمشهر و رفع حصر آبادان شدند و به همین خاطر توهین به خود را می‌پذیریم ولی توهین به یک قوم بزرگ را نمی‌پذیرم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: خوشحال نیستیم که تحریم شده‌ایم ولی خوشحالیم که بیدار شده‌ایم، ناراحت هستیم که چرا به ما ظلم شده و محاصره اقتصادی هستیم ولی خوشحالیم که فشارها ملت را بیدار می‌کند و در سال‌های آینده آنچنان حماسه درست می‌کنیم که خودشان بیایند و بگویند اشتباه کردیم.

قرارگاه اقتصادی پی‌ریزی می‌کنم

رضایی با اشاره به اینکه خودم را برای چنین کاری آماده کرده‌ام و نیامده‌ام که عده‌ای بروند و من جای آن‌ها بنشینم، تصریح کرد: برای پی‌ریزی یک قرارگاه اقتصادی آمده‌ام که با کمک همه مردم و اقشار مختلف یک شگفتی دیگر ایجاد کنیم.

وی موضوع امروز را موضوع جهاد اقتصادی دانست و گفت: همه چیز در این کشور داریم و کمبودی از نظر منابع و معادن احساس نمی‌شود و امروز از چین و کره در منابع و معادن جلوتر هستیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از مدیریت گلوله‌های برفی در صورت اعتماد مردم به خود در کشور گفت و افزود: در هشت سال دفاع مقدس جوانان گمنامی را تبدیل به اسطوره کردیم که بهمنی بزرگ را تشکیل دادند و ارتش بعثی را نابود کردند.

نباید مردم را پشت سر چند نفر نگه داشت

وی با انتقاد از اینکه برخی حساب روی جوانان باز نمی‌کنند، تصریح کرد: روش مدیریت من این است که آدم‌های گمنام را پیدا کرده و سپس آن‌ها را تبدیل به قهرمانان ملی می‌کنم.

رضایی با اشاره به اینکه به دنبال ایران بزرگ اسلامی هستیم، عنوان کرد: با فکر، تواضع، اخلاق و فداکاری می‌توان تحریم‌ها را از سر راه برداشت و حماسه اقتصادی رقم زد.

وی از هشدار دیروز و اخطار امروز خود گفت و افزود: نباید سر مردم شیره‌مالی کنیم بله اجازه دهیم ملت ایران یک عظمت دیگر ایجاد کند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت‌های اتوبوسی هم گریزی زد و گفت: در دولت خود به این جریان‌های اتوبوسی که عده‌ای می‌آمدند و می‌رفتند پایان می‌دهم و هر کس نظام و امام (ره) و انقلاب و رهبری را دوست داشته باشد در دولت من جای خواهد داشت.

این نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری با ذکر اینکه باید از همه توانمندی‌ها استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم همه مردم را پشت سر چند نفر نگه داریم.

رضایی اظهار داشت: حماسه سیاسی که وعده آن در کشور داده شده امروز با این حضور بی‌سابقه مردمی از شهر یاسوج جرقه زده شد که امید است به همه نقاط کشور کشید‌ه شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این حماسه آغاز یک راه بزرگ در اداره کشور است که با حضور مردم و تشکیل یک دولت مقتدر با پشتوانه مردمی شاهد از میان برداشتن موانعی چون گرانی و بیکاری خواهیم بود.

وی ادامه داد: قبل از این، پیرامون مدل اقتصادی کشور هشدارهایی دادم ولی امروز اخطار می‌دهم که اجازه بدهید ملت ایران راه خود را در شکوفایی اقتصاد طی کند چراکه در این کشور هیچ چیز کم نیست و این وضع کنونی شایسته ملت ایران نیست.

رضایی ادامه داد: برخی افراد به طرح‌های اقتصادی من ایراد می‌گیرند که باید از آن‌ها پرسید مگر تخصص شما چیست و کجا درس خوانده‌اید که به طرح‌های یک اقتصاددان ایراد می‌گیرید.

وی از ایجاد یک تحول اقتصادی و تحقق حماسه اقتصادی در دو سال آینده خبر داد و گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خود را برای طی کردن این راه روشن آماده کنند و بدانند که فرزند آن‌ها از هر نظر آماده ایجاد این تحول اقتصادی است.

می‌شود یارانه داشت ولی تورم نداشت / نه اصلاح‌طلبم نه اصولگرا

رضایی با بیان اینکه برای همه اقشار جامعه ریز برنامه عملیاتی دارم، یادآور شد: برخی‌ها می‌گویند اگر برنامه‌ای داشتید چرا تا حالا نمی‌گفتید و اجرا نمی‌کردید ولی مردم بدانند که همواره مشاوره‌ها، هشدارها و راهکارهای لازم را دادم ولی کسی به آن‌ها توجهی نکرد و خود نیز که تاکنون فرصت اجرای این طرح‌ها را نیافته‌ام.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم بدون هیچ تردیدی روی حرف‌ها و قول‌هایم حساب کنند، گفت: در فرهنگ لرها یک ضرب‌المثلی وجود دارد که «مرد است و حرفش» و اگر فردی حرف و قولی بدهد و عمل نکند مرد نیست؛ امروز نیز من به عنوان یک لر به شما اطمینان می‌دهم که طرح‌هایی که ارائه دادم در حوزه اقتصاد همگی با مطالعه و قابلیت اجرایی هستند که در صورت اعتماد مردم همگان خواهند دید که چگونه شکوفایی اقتصاد ایران آمریکا را از تحریم‌هایش پشیمان می‌کند.

وی طرح یارانه سبز را یکی از طرح‌های اقتصادی خود نام برد و گفت: علاوه بر 45 هزار تومان فعلی، به هر ایرانی 65 هزار تومان دیگر تعلق می‌گیرد ولی با این تفاوت که این مبلغ صرف تولید، اشتغال و درآمد پایدار می‌شود.

رضایی تأکید کرد: به همگان نشان می‌دهم که چگونه می‌شود یارانه داشت ولی تورم نداشت.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: من نه اصلاح‌طلبم و نه اصولگرا و هیچ وقت نیز در این جریانات به عنوان کار حزبی و سیاسی نبودم به طوری که همواره شخصیت مستقل خودم را حفظ کردم.

رضایی ادامه داد: این استقلال سیاسی من یک ظرفیتی ایجاد می‌کند که بهتر از هر فرد دیگری شایسته‌سالاری را نهادینه کنم و از‌ افراد شایسته و با عرضه هر دو جناح موسوم به اصلاح‌طلب و اصولگرا استفاده کنم.

وی گفت: هر کسی که نظام و رهبری را قبول دارد و دارای شایستگی و عرضه انجام کارها است، بدون شک در دولت آینده من جای خواهد داشت و هیچ وقت به این که فلان فرد اصلاح‌طلب است یا اصولگرا کاری نخواهم داشت.

انتهای پیام/2571/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول