اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ نماینده ولی فقیه در سپاه:

رئیس دولت رهبری را فصل‌الخطاب بداند / به رئیس جمهوری مقاوم در برابر استکبار نیازمندیم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه به رئیس جمهوری مقاوم در برابر استکبار نیازمندیم، گفت: رئیس جمهور باید ولایت‌مدار و کارآمد باشد و رهبر را فصل‌الخطاب بداند.

رئیس دولت رهبری را فصل‌الخطاب بداند / به رئیس جمهوری مقاوم در برابر استکبار نیازمندیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در همایش بین‌المللی «بیداری اسلامی دستاورد قیام خونین 15 خرداد» که پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با بیان اینکه همه پیامبران الهی ابتدا به فردسازی و سپس ملت‌سازی پرداختند اظهار کرد: امام خمینی(ره) نیز همین رویه را در پیش گرفتند و پس از تربیت افراد، ملتی مسلمان پرورش دادند؛ دولت‌سازی هم کاری بود که در 22 بهمن صورت گرفت.

وی افزود: مرحله بعد در سیره رهبرانی که قصد تشکیل حکومت دینی را دارند امت‌سازی است؛ در فرآیند حاکمیت دینی مراحل دیگری هم وجود دارد که نخستین مورد آن بسترسازی است و امام خمینی(ره) هم در آغاز نهضت به وسیله شناساندن آمریکا، اسرائیل و حکومت شاه به مردم توانستند این مهم را تحقق بخشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه پیروزی و استقرار از دیگر مراحل تشکیل حاکمیت دینی هستند گفت: استکمال یعنی انتقال رهبری به فرد بعدی با رعایت همه استانداردها، این مرحله، مرحله چهارم است که در حکومت حضرت پیامبر(ص) به درستی شکل نگرفت اما در انقلاب ایران و به یاری خداوند این موضوع محقق شد.

وی ادامه داد: امتیاز ویژه‌ای که انقلاب اسلامی بر سایر انقلاب‌ها دارد مرحله چهارم است؛ پاسداری از این شجره طیبه و ایستادگی برای حفظ رهبری هم مسئله‌ای است که در انقلاب ایران به درستی صورت گرفت.

سعیدی ایجاد سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه را از جمله الزامات رهبری دینی دانست و افزود: در این بین قوه مجریه اهمیت بیشتری دارد زیرا ثروت و قدرت کشور را در اختیار دارد؛ رئیس جمهور باید ولایت‌مدار و کارآمد باشد؛ رهبر را فصل‌الخطاب بداند. برای رسیدن به مصداق اصلح باید معدل‌گیری صورت گیرد و مشکلات و اولویت‌های نظام را به درستی شناخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه شرایط امروز با گذشته تفاوت‌های اساسی دارد ابراز کرد: در مقابل دشمنان و در راس آنها آمریکا جز با مقاومت و تکیه بر رئیس جمهوری مقاوم نمی‌توان ایستاد.

وی با اشاره به استقامت رهبر و ملت ایران به عنوان مهم‌ترین عامل مقاومت در برابر بیگانگان عنوان داشت: مردم باید احساس کنند که دولت کارآمدی بیشتری داشته باشد زیرا ممکن است به این ویژگی دولت خدشه وارد شده باشد.

سعیدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نهضتی بزرگ را از قم آغاز کرد و مردم قم هم حماسه 19 دی را خلق کردند خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی هم در ادامه همین رویدادها بود و این مسیر باید ادامه یابد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول