اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدباقر قالیباف در جمع مردم ارومیه تاکید کرد

اجرای دقیق قانون اساسی از روز اول ریاست جمهوری

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اجرای دقیق قانون اساسی از روز ابتدای ریاست جمهوری خود، تصریح کرد: هرگز از من این جمله را که قانون اساسی ظرفیت برای رئیس دولت ندارد را نخواهید شنید.

اجرای دقیق قانون اساسی از روز اول ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ظهر امروز محمدباقر قالیباف در سالن 3 هزار نفری غدیر ارومیه در جمع مردم، اظهار داشت: افتخار دارم که امروز در سرزمین شهیدپرور، ولایت مدار، نجیب، شریف و متدین آذربایجان غربی حضور دارم.

وی با اشاره به ماندگاری یاد و خاطره شهید باکری، شهید امینی، شهید فعال و هزاران شهید آذربایجان غربی بر تارک کشور اسلامی ایران، تصریح کرد: شهیدان اسوه دوران دفاع مقدس بوده و هستند و نام آن‌ها برای همیشه در اذهان ملت ایران باقی می‌ماند.

قالیباف با بیان اینکه نقشی که شهدای آذربایجان غربی در تاریخ کشور به یادگار گذاشتند، بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: اگر امروز در کشور کسانی هستند که با جهاد بی‌منت وارد عرصه کار و تلاش شده‌اند، اینان نمونه نهایی شهدایی همچون باکری بودند که به همه رزمندگان ایثار آموختند و آن را جز فرهنگ انقلاب اسلامی کردند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: فرهنگی که در دفاع مقدس، باکری‌ها تعمیق دادند و به عنوان امانت در اختیار ما گذاشتند، ما مکلفیم دست به دست هم ایران را بسازیم و در کنار هم به گونه‌ای حرکت کنیم که هم‌دلی اساس کار باشد.

وی مهم‌ترین شرط ایجاد هم‌دلی را عدم وجود تبعیض در کشور برشمرد و ابراز داشت: هر ایرانی با هر گرایش سیاسی، مذهبی و از هر قوم و قبیله‌ای در مرحله اول باید احساس کند که یک ایرانی است.

قالیباف به ضعف اجرای قانون اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای قانون اساسی به گونه‌ای است که بخشی از آن اجرا و بخش دیگر از آن اجرا نمی‌شود.

وی سیستم اداری متمرکز کشور را یکی از نقاط ضعف مدیریتی عنوان کرد و اذعان داشت: تمرکززدایی از تصمیم‌گیری‌های اضافی در مرکز می‌تواند راهگشا باشد به طوری که تصمیم‌گیری در امور مربوط به استان‌ها به خودشان واگذار شود.

قالیباف با تاکید بر اجرای دقیق قانون اساسی از روز ابتدای ریاست جمهوری خود، تصریح کرد: هرگز از من این جمله را که قانون اساسی ظرفیت برای رئیس دولت ندارد را نخواهید شنید.

وی با اشاره به استفاده از نیروها و پیشکسوتان که تجربه آن‌ها چراغ راه ماست در اداره کشور، خاطرنشان کرد: تا زمانی که از نیروهای جوان، اندیشمند و نخبه استفاده نکنیم سیکل بسته مدیریت در کشور شکسته نمی‌شود.

ما از سوء تدبیر رنج می‌بریم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وجود امکانات و ثروت در کشور، افزود: ما هیچ مشکلی در وجود امکانات در کشور پهناور ایران نداریم و تنها به دلیل سوء مدیریت و سوء تدبیر دچار مشکل اقتصادی هستیم.

وی به وجود فرصت‌های بی‌نظیر در شمال و جنوب آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: موقعیت کشاورزی، دامداری، بازرگانی، برخورداری از منابع آب، محل ترانزیت کالا، ظرفیت‌های مربوط به تجارت و تولید صنعتی و هم‌مرز بودن با چند کشور از جمله ظرفیت‌های طلایی آذربایجان غربی است.

وی به یکسان‌سازی تمام اقشار در استفاده از بیمه درمانی اشاره کرد و گفت: اینک مردم 70 درصد از هزینه‌های درمان خود را پرداخت می‌کنند و 30 درصد را بیمه تقبل می‌کند باید جای این دو عوض شود و مردم 30 درصد از این هزینه‌ها را پرداخت کنند و 70 درصد باقی‌مانده سهم بیمه‌ها باشد.

قالیباف ابراز داشت: سوء تدبیر در حوزه آب و تقسیم‌بندی آن سبب بروز مشکلات بسیاری شده است به طوری که دریاچه ارومیه در طی 15 تا 16 سال اخیر به دلیل تصمیم‌گیری‌های غلط دچار کم آبی شده است.

وی به بیکاری و گرانی کمرشکن در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: شرایط به گونه‌ای شده است که ثروتمندان جامعه برای سرمایه‌گذاری تردید دارند و فقیران حتی با دریافت یارانه قدرت خرید قبل را ندارند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: به مردم و به ویژه جوانان و نخبگان قول می‌دهم ظرف مدت دو سال به ضعف مدیریت و نابسامانی‌ها در کشور پایان دهم.

وی ادامه داد: با آغاز جدی کار و ایجاد اشتغال، گرانی کنترل و قیمت اقلام اساسی مورد نیاز خانواده‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/61010/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول