اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توصیه‌های آیت‌الله علوی گرگانی به کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری

استاد حوزه علمیه قم با دعوت مردم به حضور پرشور و با بصیرت در انتخابات، خطاب به کاندیداها توصیه‌هایی را مطرح کرد.

توصیه‌های آیت‌الله علوی گرگانی به کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولین وزارت دفاع به تخریب دیگران در دوره انتخابات اشاره کرد و خطاب به کاندیداها اظهار داشت: به جای گفتن زشتی و بدی کار یکدیگر، خود را معرفی کنید و بگوئید چه برنامه‌ای دارید.

وی همگان را به مشارکت فعال در انتخابات دعوت کرد و ادامه داد: در دوران انتخابات بی‌تفاوت نباشید و آنکه اصلح بوده و برای ملت دلسوزتر است را انتخاب کنید و پای صندوق‌های رای بروید و دشمن را مایوس کنید چرا که دشمن به این انتخابات چشم دوخته و منتظر است ببیند که چقدر ایرانی‌ها پای صندوق‌های رای می‌روند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز ایران نقطه مرکزی کره زمین شده است تصریح کرد: تمام دنیا از دوست و دشمن چشم به ایران دوخته‌اند؛ پس فکر نکنید رای شما رای طلایی است بلکه یک رای ملت و کشور است.

وی یادآور شد: اینکه مقام معظم رهبری و بزرگان به شرکت در انتخابات سفارش کرده‌اند برای این است که می‌خواهند آبروی نظام مثل همیشه حفظ شود.‌

آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: اگر دشمن امیدوار شود شب و روز برای شما نمی‌گذارد و هر روز توطئه‌ای جدید به راه می‌اندازد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: امیدواریم با حضور در پای صندوق‌های رای امید دشمن را ناامید کنید و حماسه دیگر در عرصه سیاسی بیافرینید.

وی گفت: قرآن مجموعه دستورالعمل در همه رشته‌هاست که خداوند در اختیار ما قرار داده است و هر کس به اندازه فهم خود مطالب آن را می‌گیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: اینکه خداوند می‌فرماید هیچ تر و خشکی نیست منظور از این تر و خشک آن است که هیچ چیزی از قلم نیفتاده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نثر ساده و روان قرآن کریم بیان داشت: امروز می‌بینید دانشمندان غرب و شرق بعد از پی بردن به حقیقتی می‌گویند عجب این حقیقت در قرآن کریم با این جمله شروع شده است.

وی ادامه داد: هنوز چقدر حجاب‌ها هست که کشف نشده است و با ظهور حضرت ولی عصر(عج) همه آنها آشکار می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه‌ای از سوره حجرات گفت: یکی از دستورالعمل‌هایی که در مورد زندگی در قرآن آمده همان چیزی است که به آن مبتلا هستیم.

وی تصریح کرد: طعنه زدن به یکدیگر در قرآن نهی شده است و در این آیه خطاب به مومنان می‌فرماید هیچ وقت طعنه نزنید و کار دیگری را به بدی تعبیر نکنید، به جان یکدیگر نیفتید و هیچ وقت با لقب‌های بد یکدیگر را خطاب نکنید.

این مرجع تقلید با اشاره به خطبه 176 حضرت علی(ع) ابراز داشت: خوشا به حال کسی که در خانه بنشیند و غذای خود را بخورد و بر گناهانی که از او سرزده به حال خودش گریه کند و مردم از او راحت باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به صدا کردن انسان در روز قیامت مطابق با اعمالش بیان کرد: گاهی انسان عملی را انجام می‌دهد که در شأن فرد مسلمان نیست بنابراین در پیشگاه ائمه معصومین(ع) و پیامبر(ص) در فردای قیامت رو به او می‌گویند ای یهودی یا ای نصرانی بیا؛ این یعنی اینکه عمل او عمل یهودی و نصرانی بوده است.

وی با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع) گفت: اگر می‌خواهید بنده خوب خدا باشید بدی و خوبی خود را ببینید و مانند چشم نباشید که تنها عیب دیگران را مشاهده کنید.

انتهای پیام/78001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول