اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خوزستان و خلق حماسه سیاسی/33

نظر خوزستانی‌ها در خصوص چگونگی برگزاری مناظره‌های انتخاباتی

بلافاصله پس از پایان برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، شاهد واکنش‌های مختلفی در خصوص آن‌ها بودیم واکنش‌هایی که از خود کاندیداها آغاز و تا کوچه و خیابان ادامه یافت و چند روزی است نقل همه محافل شده است.

نظر خوزستانی‌ها در خصوص چگونگی برگزاری مناظره‌های انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بالاخره پس از انتظار فراوان نخستین مناظره تلویزیونی عصر جمعه با حضور هر هشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بر روی آنتن رفت.

مناظره‌ای که خیلی‌ها در انتظار آغاز آن بودند و زمانی نیز که از رسانه ملی پخش شد چشمان زیادی را به سوی خود کشاند.

از حاشیه‌های حین برگزاری مناظره که بگذریم، بلافاصله پس از پایان برگزاری مناظره شاهد واکنش‌های مختلفی در خصوص آن‌ها بودیم.

واکنش‌هایی که از خود کاندیداها آغاز و تا کوچه و خیابان ادامه یافت و چند روزی است نقل همه محافل شده است.

اینکه نخستین مناظره چگونه بود و دو مناظره بعدی چگونه باید باشد، سئوالاتی است که این روزها اذهان بسیاری را به خود معطوف کرده است.

بر این اساس نظر تعدادی از همشهریان را در خصوص مناظره‌های انتخاباتی کاندیداها جویا شدیم.

*مناظره‌ نخست به گفت‌وگو شباهت بیشتری داشت

یکی از شهروندان خوزستانی اهل اهواز در خصوص نخستین مناظره برگزار شده گفت: همان‌طور که خود کاندیداها نیز بیان کردند این مناظره شبیه یک گفت‌وگو بود تا مناظره تلویزیونی.

علی جوان 35 ساله در ادامه افزود: البته این شیوه نیز شیوه جالب و تجربه خوبی بود و من از نشستن پای این مناظره توانستم استفاده کافی را ببرم.

وی تصریح‌کرد: اینکه کاندیداها در فضایی آرام و صمیمی به ارائه برنامه‌های خود بپردازند و دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف بیان کنند شیوه مناسبی است که می‌تواند معیار مناسبی را برای انتخاب در اختیار ما قرار دهد.

*باید وقت بیشتری به کاندیداها داده شود

یکی دیگر از شهروندان که از اهالی آبادان است در این خصوص اظهار کرد: نخستین مناظره برگزار شده با وجود برخی اشکالات موجود در مجموع قابل قبول بود.

میثم که دانشجوی رشته حسابداری است ادامه داد: اعتقاد دارم بیان برنامه‌های در مدت دو یا سه دقیقه روش مناسبی نیست.

وی تصریح کرد: در صورتی که در همین محدوده زمانی برنامه به هر کاندیدا اجازه داده شود 10 تا 15 دقیقه در خصوص برنامه‌هایش توضیح دهد روش بهتری خواهد بود.

این جوان آبادانی افزود: به نظرم بیان برنامه‌ها در ظرف دو یا سه دقیقه موجب می‌شود تا کاندیداها فقط به کلیات هر موضوع بپردازند و از بیان جزئیات برنامه‌های خود برای رفع آن مشکل پرهیز کنند.

*مسائل اقتصادی مهمی طرح شد

یکی دیگر از شهروندان که از اهالی دزفول است در این خصوص گفت: نخستین مناظره برگزار شده به لحاظ طرح مشکلات حوزه اقتصادی مناسب بود.

محمد که دارای مغازه موبایل فروشی است ادامه داد: شیوه برگزاری نیز به نظرم مناسب و در فضایی دور از حاشیه بود.

وی تصریح‌کرد: هرچند زمانی که در اختیار کاندیداها برای بیان دیدگاه‌ها قرار داده شده بود بسیار اندک بود.

این جوان دزفولی اضافه کرد: باید در مناظرات بعدی فرصت بیشتری به کاندیداها داده شود تا به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موضوعات مختلف بپردازند.

*مناظره باید در فضایی مناظره‌ای باشد نه گفت‌وگو

یکی دیگر از شهروندان که از اهالی خرمشهر است در این خصوص بیان داشت: به نظر من مناظره برگزار شده به آنچه که از مناظره در اذهان وجود دارد متفاوت است.

عبدالحسین ادامه داد: در مناظره باید طرف‌های مناظره به نقد یکدیگر و برنامه‌های هم بپردازند اما آنچه در مناظره نخست اتفاق افتاد یک گفت‌وگو بود.

وی تصریح کرد: البته نکته مثبت این مناظره فضای مناسب در کنار حفظ حرمت‌ها در آن بود.

این شهروند میانسال خاطرنشان ‌کرد: در مناظرات بعدی کاندیداها باید به نقد دیدگاه‌های یکدیگر بپردازند تا بهتر بتوان کاندیدای اصلح و با برنامه تشخیص داد.

انتهای پیام/72008/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول