اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان آبادان:

بیشترین برخورد با تخلفات انتخاباتی در آبادان صورت گرفته است

دادستان عمومی و انقلاب آبادان گفت: دستگاه قضایی در آبادان بیشترین برخورد را با تخلفات انتخاباتی در سطح استان خوزستان داشته است.

بیشترین برخورد با تخلفات انتخاباتی در آبادان صورت گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علی اصغر مهرنیا ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان و کاندیداهای شورای اسلامی شهر آبادان اظهار کرد: برای اجرای قانون باید به موضوع انتخابات ورود کرد و جلوی تخلفات و جرائم انتخابات را گرفت.

وی ادامه داد: در بحث قوانین باید قسمتی از آن را برای کاندیداها تشریح کرد و به آنان شرح وظایف حیطه‌های کاری خود را توضیح داد.

مهرنیا تصریح کرد: دستگاه قضایی آبادان از آغاز تاسیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در این شهر، بیشترین برخورد با متخلفان را در استان از آن خود کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان افزود: در سال‌های گذشته با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات انجام شده نتایج بسیار خوبی حاصل شده است که ماحصل آن افزایش مشارکت در انتخابات مجلس و کاهش جرائم بوده است.

وی در تشریح ماده 62 قانون شوراها ابراز داشت: کاندیداها از اظهار مطالب خلاف قانون، دیوارنویسی و راه‌اندازی کاروان تبلیغاتی، استفاده از تریبون‌های رسمی مانند صدا و سیما و نماز جمعه، فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری، الصاق هرگونه تبلیغات بر روی تابلوهای راهنما، تبلیغ علیه کاندیداها و هتک حرمت آنان، پاره کردن و معدوم نمودن وسایل تبلیغاتی سایر کاندیداها، و هرگونه چاپ تبلیغات با ابعاد  بیش از 70 در 100 سانتی‌متر در این قانون منع شدند.

مهرنیا اظهار کرد: همچنین قانون به صراحت اعلام کرده است که ارتکاب هرگونه تقلب و تخلف جرم است که در بندهایی این موضوع را تشریح کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان تاکید کرد: خرید و فروش رای، تقلب در اوراق تعرفه انتخاباتی، تهدید و ایجاد وحشت در شعبه‌های اخذ رای، رای دادن با شناسنامه جعلی، رای دادن بیش از یک بار، اخلال در امر رای گیری شعبات، تقلب در شمارش، رای گرفتن با شناسنامه فرد غایب، تغییر و یا جعل اوراق و اسناد انتخاباتی، باز کردن و یا شکستن پلمب صندوق‌های انتخاباتی بدون مجوز، تخلف است و جرم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: 93 شعبه در سطح شهرستان آبادان کار رای گیری را بر عهده خواهند داشت، شش شعبه در اروند کنار و چهار شعبه نیز در چوئبده در روز 24 خرداد ماه با 160 صندوق رای کار خود را آغاز خواهند کرد.

مهرنیا در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برگ زرینی باشد بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی و از مردم می‌خواهم در این روز با حداکثر توان در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

انتهای پیام/72013/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول