اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

ممنوعیت خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: هرگونه خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در این استان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

ممنوعیت خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محمدنادر محمدزاده اظهار داشت: برابر اطلاعات واصله تعدادی افراد سودجو نسبت به خرید و فروش مسکن مهر در بنگاه‌های معاملات ملکی اقدام می‌کنند که این مهم برخلاف تعهدات اولیه برای متقاضیان این نوع مسکن بوده است.

وی افزود: خرید و فروش مسکن مهر قبل از فروش اقساطی و صدور سند مالکیت ممنوع است و در صورت مشاهده نسبت به ابطال واگذاری مسکن مهر اقدام خواهد شد و تمام مسئولیت حقوقی و جانبی مرتبط با بنگاه معاملات ملکی مربوطه است.

این مسئول ادامه داد: در ضمن امتیاز فرد سلب شده و فروشندگان و خریداران در نهایت به هنگام تنظیم سند با مشکل روبرو بوده چراکه هنگام ارایه تضامین بازپرداخت تسهیلات بانک، فروشنده مسکن مهر به طور طبیعی حاضر به ارایه تضامین لازم نبوده و از این رو انتقال سند با مشکل مواجه خواهد بود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز گفت: تنها در صورت صدور سند مالکیت قطعی ساختمان و نیز احراز شرایط خریدار در خصوص مسکن مهر امکان انتقال واحدهای مسکن مهر خواهد بود.

علی‌محمد پورکریم با هشدار به صاحبان واحدهای مسکن مهر در استان قزوین، یادآور شد: از کسانی که قصد فروش واحدهای خود را دارند می‌خواهیم به توصیه واسطه‌ها و دلالان بازار مسکن عمل نکرده و تا زمان صدور قطعی سند مالکیت واحد خود صبر پیشه کرده و تنها در صورت احراز شرایط برای خریدار مسکن مهر مبادرت به فروش واحد خود کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که خرید و فروش بی‌رویه در این زمینه موجب افزایش قیمت کاذب مسکن در بازار می‌شود از این رو برای جلوگیری از حباب‌ گرانی مسکن و تنش‌های احتمالی در این بخش، از متقاضیان مسکن مهر درخواست می‌شود از فروش واحدهای خود منصرف شوند.

این مسئول یادآور شد: باید به این موضوع توجه داشت که متقاضیان مسکن در طول عمرشان تنها یک بار می‌توانند از شرایط ویژه مسکن‌دار شدن خود استفاده کنند و این مهم نباید به ارزش تنها چند میلیون ریال از بین برود.

پورکریم عنوان کرد: موضوع ممنوعیت خرید و فروش مسکن مهر به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین و همچنین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برای اطلاع‌رسانی به دفاتر اسناد رسمی و مشاوران املاک اعلام شده است.

انتهای پیام/77002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول