اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

9400 واحد مسکن مهر در کرمان افتتاح شد

نیکزاد: ساخت 4 میلیون مسکن مهر در دولت نهم و دهم/ رکورد دولت‌ها را شکستیم

9 هزار و 448 واحد مسکن مهر در استان کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

نیکزاد: ساخت 4 میلیون مسکن مهر در دولت نهم و دهم/ رکورد دولت‌ها را شکستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی نیکزاد پیش از ظهر امروز با حضور در سایت شرکت تعاونی مسکن مهر بشری واقع در روستای حاجی‌آباد کرمان به طور نمادین، کلید دو واحد مسکونی فاز اول این مجتمع را به صاحبان آنها تحویل داد.

علی نیکزاد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به وضعیت مسکن مهر در استان کرمان اظهار داشت: قبل از استقرار دولت نهم در استان کرمان 516 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی وجود داشت که در دولت نهم بالغ بر 313 هزار واحد مسکونی در این استان در زمینه مسکن مهر، کپرزدایی و مقاومت در برابر زلزله آغاز به ساخت شد.

وی افزود: 61 درصد واحدهای مسکونی طول تاریخ تا سال 84 بوده در این هشت سال در استان کرمان در حال ساخت است و 7 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن صورت می‌گیرد.

نیکزاد بیان داشت: از این 313 هزار واحد تا به امروز 261 هزار واحد آن را افتتاح کرده‌ایم و 52 هزار واحد آن مانده که در دستور کار است و بیشتر آن در شش ماه اول و مابقی در پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

نیکزاد ابراز داشت: امروز هم 9 هزار و 448 واحد در سطح شهرهای کرمان، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، شهربابک و کهنوج با هزینه‌ای بالغ بر 380 میلیارد تومان افتتاح و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که 5 هزار و 750 واحد آن در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، یک‌هزار و 500 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 2 هزار و 200 واحد نیز ساماندهی بافت‌های فرسوده بوده است.

وی عنوان کرد: در بخش روستایی ما مشکل و محدودیتی نداریم در اختیار آنها تسهیلات پنج درصد قرار داده‌ایم و در بخش شهری هم تسهیلات و هم مساعدت لازم ادامه دارد.

وزیر مسکن، راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسکن مهر هم گفتمان حضرت امام راحل را دارد، گفت: امام علی (ع) خانه را یکی از دستاوردهای حکومتش بیان فرمودند و طبق اصل 303143 قانون اساسی و تاکیدات مقام معظم رهبری همه این‌ها بیانگر این است ما در مسکن باید دخالت کنیم.

نیکزاد بیان کرد: اگر مشکل جوانان در زمینه اشتغال و مسکن حل شود، بسیاری از مشکلات دیگر خود به خود حل می‌شود و جوانان راحت‌تر و با دغدغه کمتری ازدواج می‌کنند.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی متوالی زمین و ساخت مسکن است، اما بالاخره به مرور زمان تاسیسات روبنایی را خودمان انجام و آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب را پیگیری می‌کنیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه سرعت ساخت و ساز بالا است، گفت: 4 میلیون و 300 هزار واحد را در یک مدت زمانی چهار ساله به اتمام می‌رسانیم و در تاریخ کشور تاکنون این نبوده است که دولت وارد شود و یک میلیون واحد مسکونی در یک سال بسازد.

انتهای پیام/80018/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول