اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:

طرح ایجاد صنایع پایین‌دستی مس در رفسنجان آماده است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پایین‌دستی مس ایجاد می‌شود و در این راستا طرح آماده، مشاور تعیین و این کار اشتغالزایی خوبی دارد، زیرا حق مردم رفسنجان است.

طرح ایجاد صنایع پایین‌دستی مس در رفسنجان آماده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین آذین پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد به عملکرد یک ساله نمایندگی مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: در این یک ‌سال 100 جلسه علنی و کمیسیون تشکیل و کارهای خوبی برای توسعه و آبادانی شهرستان‌های رفسنجان و انار انجام می‌شود.

وی در کنار تحریم‌ها و عملیات روانی دشمن، اولویت کار را معطوف به حل مشکلات مردم دانست و افزود: کارهای خوبی به صورت زیربنایی انجام دادیم که ممکن است، بسیاری از آنها تا پایان چهار ساله و بسیاری در درازمدت جواب بدهد، اما مهم نتیجه خوبی است که در پیش دارند.

آذین بیان داشت: تعامل مثبت بین مسئولان و تشکیل کارگروه‌ها در فرمانداری و استفاده از مشاوره‌های خوب در این راستا برای نتیجه دادن مؤثر بود و این کار را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه مسئولان شهرستان اشتغالزایی و رفع بیکاری جوانان است و برای این مهم از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا با پروژه‌های کوتاه، متوسط و بلندمدت بتوانیم، بیکاری را رفع کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ابراز داشت: یکی از کارهای خوبی که می‌توان به آن اشاره کرد، این بود شرکت مس که تا قبل از این لباس کارکنان خود را از خارج از رفسنجان تهیه می‌کرد با برگزاری جلساتی موافقت شد که این کار در خود شهرستان رفسنجان انجام گیرد، لذا تعداد زیادی زن که سرپرست خانوار بودند برای این کار در نظر گرفته شدند و با تهیه چرخ خیاطی وارد کار شدند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های دیگری مانند شیشه فوق شفاف با بیش از 10 جلسه انجام شد و به زودی آغاز به کار می‌کند و در فاز اول آن 150 نفر و فاز دوم بیش از 500 نفر ظرفیت اشتغالزایی دارد، افزود: کارهای مطالعاتی و واگذاری زمین نیروگاه 500 مگاواتی رفسنجان انجام شده که با وجود آن هم به برق شهرستان کمک می‌شود و هم اشتغالزایی خوبی در پی دارد.

آذین عنوان کرد: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی قبلا ویژه پروژه‌های مس و کشاورزی بود، اما با جلساتی که با نمایندگان پنج وزارتخانه انجام شد، مصوب شد به عنوان منطقه عام باشد و هر پروژه‌ای در آن ایجاد شود، اما اصل آن پروژه‌های مس و کشاورزی است که در دو ماه آینده چند پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: عمده برنامه‌های ما حمایت از سرمایه‌گذار برای احداث بنگاه‌های اقتصادی بوده است.

آذین به وضع کشاورزی شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: مشکلات کشاورزان در بحث نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم بود که عمدتا بی‌کیفیت و یا قاچاق بودند که در این زمینه درمانگاه کنترل کیفی سم راه‌اندازی شد که هم در وقت و هم هزینه برای کشاورزان مفید است.

وی گفت: مهم‌ترین مشکل کشاورزان کم‌آبی است، لذا بحث مدیریت بهینه آب‌های موجود در دستور کار است و در این راستا روش مکانیزاسیون آبیاری تحت فشار با ارائه تسهیلات به کشاورزان که 85 درصد دولت و 15 درصد کشاورز می‌پردازد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آذین عنوان کرد: انتقال آب حوزه به حوزه از خلیج فارس از دیگر اقدامات است که روزانه یک میلیون متر مکعب آب شیرین بخشی به خود استان و بخشی به استان کرمان انتقال می‌یابد که در ابتدا این آب به شهرهای سیرجان، رفسنجان و شهربابک انتقال می‌یابد و آب برای صنعت است و آبی که اکنون برای صنعت استفاده می‌شود آزاد و در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این کار کمک بزرگی به بخش کشاورزی می‌کند.

وی افزود: انتقال آب شرب و صنعت نیز از چهارمحال و بختیاری با تلاش مجمع نمایندگان مصوبه اول را گرفته و به یاری خدا عملیاتی می‌شود.

آذین بیان کرد: برقی کردن چاه‌های کشاورزی نیز دو مصوبه خوب در مجلس گرفت و 20 درصد چاه‌های کشاورزی توسط وزارت نفت برقی و برخی با استفاده از انرژی نوین نظیر خورشید با ارائه تسهیلات این چاه‌ها برقی می‌شوند.

وی محرومیت‌زدایی و توجه به روستاییان را از اهداف اصلی انقلاب اسلامی خواند و خاطر نشان کرد: بهسازی جاده‌های روستایی، احداث ورزشگاه در روستاها و گازرسانی به تعداد زیادی روستا از خدمات انجام شده است و تعداد زیادی روستا در شرف گازرسانی هستند و تعدادی دهستان با توجه به ظرفیت خود به شهر تبدیل می‌شوند.

آذین افزود: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهرستان‌های رفسنجان و انار با بازدیدی که معاون میراث فرهنگی و گردشگری انجام دادند بودجه برای مرمت خانه حاج‌آقا علی و استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی از کارهای خوب در این راستا بوده است.

وی جاده رفسنجان نوق را پر خطرترین جاده استان کرمان دانست و بیان داشت: با تخصیص 3 میلیارد تومان بودجه برای تعریض و دوبانده کردن این جاده اقدامات آغاز و با این کار بخش زیادی از مشکلات مردم حل می‌شود.

آذین افزود: 2 میلیارد تومان نیز برای تعریض جاده هرمزآباد اختصاص داده شده و تا منطقه کشکوئیه پیش می‌رود و بار ترافیکی راه اصلی کم می‌شود.

وی اذعان داشت: با هماهنگی فرمانداری افاغنه ساماندهی و اردوگاه به محل دیگری انتقال می‌یابد که با جلساتی که با وزیر کشور انجام شد این اردوگاه در حد فاصل رفسنجان کرمان احداث می‌شود.

آذین به صنایع پایین دستی مس اشاره و بیان کرد: این صنایع ایجاد می‌شود و در این راستا طرح آماده، مشاور تعیین و این کار اشتغالزایی خوبی دارد، زیرا حق مردم رفسنجان است.

وی به برنامه‌های فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد: معنویت و مادیات باید با هم توسعه پیدا کند و استفاده از نخبگان، صاحب‌نظران و مردم کمک زیادی در راستای ارتقای فرهنگ جامعه می‌کند.

آذین خاطر نشان کرد: پرواز از فرودگاه رفسنجان در هفته دوبار صورت می‌گیرد و سعی بر این است پروازها ارتقا یابد و به سه پرواز به تهران در هفته برسد و پرواز مشهد را در دستور کار داریم که با استقبال مردم این کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/80016/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول