اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد

صرفه‌جویی 657 میلیون دلاری با صرفه‌جویی انرژی در صنایع

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صرفه‌جویی انرژی در واحدهای صنعتی، سالانه 12 میلیون بشکه نفت برای کشور سود به همراه دارد که این میزان صرفه‌جویی برابر با 657 میلیون دلار است.

صرفه‌جویی 657 میلیون دلاری با صرفه‌جویی انرژی در صنایع

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ذبیح‌الله بازاری در کارگاه آموزشی و تخصصی معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و اتاق بازرگانی که در شرکت هفت الماس قزوین که تحت عنوان «سمینار تخصصی راهکارهای علمی برای مدیریت مطلوب انرژی» برگزار شد، اظهار داشت: باید از هزینه‌های اضافی مصرف انرژی بسیاری از واحدهای صنعتی کشور با برنامه‌ریزی کاسته شود.

وی افزود: بالا بودن هزینه مصرف انرژی در کشور موجب می‌شود تا ضمن افزایش هزینه تولید، سود و بهره‌وری لازم در صنعت محقق نشود.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: برای منطقی کردن سود در شرکت‌های صنعتی و کاهش هزینه مصرف انرژی باید به سمت روش‌های علمی، دانشگاهی و تکنولوژی جدید برویم.

بازاری ادامه داد: افزایش مصرف انرژی در واحدهای تولیدی علاوه بر کاهش سود و بهره‌وری در کاهش کیفیت نیز اثر مثبت دارد و این موارد سبب شده تا امروز بحث مدیریت انرژی در صنعت جهان مورد توجه جدی صاحبان صنایع و مدیران صنعتی قرار گیرد.

وی افزایش آلودگی هوا را از دیگر موارد نشأت گرفته از مصرف زیاد انرژی در صنعت عنوان و بیان داشت: افزایش بهره‌وری، کاهش آلودگی هوا، افزایش کیفیت محصولات و افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها از دلایل مدیریت مصرف انرژی و حرکت علمی و به روز در این زمینه است.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این مطلب که ثلث انرژی کشور در عرصه صنعت مصرف می‌شود، ابراز داشت: دو سوم انرژی در کشور در حمل و نقل، شهرها و صنایع تبدیلی به کار گرفته می‌شود که همه این عرصه‌ها نیازمند نگاهی علمی و به روز است.

بازاری تصریح کرد: بیشتر صنایع در کشور ما مصرف انرژی بالا دارند که از این جمله می‌توان به صنایع آلومینیوم، آهن و فولاد اشاره کرد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: ارزان‌ بودن بسیاری از انرژی‌ها در کشور موجب هدفمند نبودن مصرف انرژی در شرکت‌های صنعتی شده که باید این امر مهم در انرژی‌های مورد نیاز و به خصوص انرژی برق لحاظ شود.

وی عنوان کرد: با روش‌های علمی و به روز مصرف انرژی، کاهش مصرف انرژی در واحدهای صنعتی تا 12 درصد دور از دسترس نخواهد بود.

بازاری تأکید کرد: صرفه‌جویی در مصرف برق می‌تواند این کاهش انرژی را در برخی واحدهای صنعتی حتی تا 30 درصد کاهش دهد که این رقم قابل توجهی است.

وی بیان داشت: اگر این صرفه‌جویی انرژی با استفاده از علم روز در واحدهای صنعتی محقق شود، برابر سالانه 12 میلیون بشکه نفت برای کشور سود به همراه دارد که این میزان صرفه‌جویی برابر با 657 میلیون دلار است.

بازاری عنوان کرد: حرکت به سوی کاهش مصرف انرژی در واحدهای صنعتی آنقدر مهم است که باید با سرعت در این راستا حرکت کرد.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول