اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان‌رضوی تصویب شد

دستورالعمل اجرایی مصوبه هیئت دولت برای ساماندهی صنایع غرب مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی از تصویب دستورالعمل اجرایی نحوه تحقق مصوبه سفر چهارم هیئت دولت به استان در ارتباط با ساماندهی صنایع محور غرب مشهد خبر داد.

دستورالعمل اجرایی مصوبه هیئت دولت برای ساماندهی صنایع غرب مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه‌ای که با هدف ساماندهی صنایع محور غرب مشهد تشکیل شده بود، اظهار داشت: از آن جا که مبنای توسعه صنایع در این محور، مصوبات هیئت دولت است، استقرار واحدهای صنعتی جدید خارج از شرکت‌های صنعتی مصوب، ممنوع است.

وی افزود: توسعه شهرک‌های صنعتی توس و فناوری‌های برتر نیز در این محور بر اساس مصوبه اخیر هیئت دولت انجام نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت به وجود آمده باید عنوان طرح ساماندهی صنایع محور قوچان به ساماندهی فضا و فعالیت در  بخش‌های کشاورزی، مسکونی، گردشگری، صنعتی و خدمات در محور غرب مشهد اصلاح شود.

واحدی از اداره کل راه و شهرسازی خواست تا نسبت به بررسی و بازنگری شرح خدمات طرح یاد شده با حضور نمایندگانی از سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان صنعت معدن و تجارت و بخش خصوصی ظرف یک ماه آینده اقدام کنند و آن را به تایید معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی برساند.

وی همچنین بر تعیین سهم هر یک از بخش‌ها در آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: تا تهیه و ابلاغ طرح ساماندهی فضا و فعالیت صنایع محور غرب مشهد، صدور هر گونه مجوز جدید تغییر کاربری از زمان ابلاغ، برای هر نوع فعالیتی از سوی مراجع ذی‌ربط مانند شهرداری مشهد، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی صورت نمی‌گیرد.

واحدی خاطرنشان کرد: پروانه بهره‌برداری با مشخصات مندرج در آن صادره از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، باید ملاک عمل پاسخگویی به دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: با واحدهای صنعتی که مجوز سایر دستگاه‌ها مانند سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل حفاظت محیط زیست و غیره را در زمان اخذ مجوز بهره‌برداری دریافت نکرده، مطابق قوانین همان دستگاه‌ها عمل می‌شود.

وی در ارتباط با صنایعی که قبل از ابلاغ قانون حفظ کاربری اراضی، زراعی و باغ‌ها، جواز تاسیس از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده‌اند، گفت: در صورت اجرای طرح، بهره‌گیری از فناوری‌های برتر، رعایت استانداردها و شاخص‌های زیست محیطی و نداشتن آلودگی برای آب‌های زیرزمینی و تایید اداره کل محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای، به عنوان کاربری صنعتی در طرح ساماندهی فضا و فعالیت صنایع فعالیت محور غرب مشهد تثبیت می‌شوند.

واحدی صدور هرگونه مجوز برای واحدهای صنعتی فاقد پروانه بهره‌برداری توسط شهرداری یا سایر دستگاه‌های اجرایی را ممنوع اعلام کرد و گفت: صدور هرگونه مجوز برای واحدهای فاقد جواز تاسیس از سازمان صنعت، معدن و تجارت، موکول به نتایج طرح ساماندهی فضا و فعالیت هستند.

وی از تشکیل کمیته‌ای راهبردی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش خصوصی با مدیریت دفتر فنی استانداری خراسان‌رضوی خبر داد و افزود: درخواست‌های توسعه واحدهای موجود که دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند، با رعایت ضوابط و استانداردهای مدنظر دستگاه‌های ذی‌ربط، باید توسط این کمیته بررسی و تعیین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی بر استفاده بهینه از منابع آب زیرزمینی برای تمام فعالیت‌های محور چناران – مشهد و اختصاص آب از منابع سطحی از سدهای ارداک و دوستی و نیز آب‌های نامتعارف تاکید کرد و گفت: دفع بهداشتی، تصفیه و انتقال فاضلاب‌ها به نحوی که سبب آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی نشود برای تمام فعالیت‌های محور غرب الزامی است.

انتهای پیام/70004/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول