اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی زنجان خبر داد

تحقق 480 میلیون ریالی تسهیلات اشتغال در بخش صنایع‌دستی زنجان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سال گذشته 480 میلیون ریال تسهیلات برای اشتغال در بخش صنایع‌دستی محقق شده است.

تحقق 480 میلیون ریالی تسهیلات اشتغال در بخش صنایع‌دستی زنجان

لطیف کریمی سوره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: درصدی از تسهیلات هدف‏گذاری شده در بخش صنایع‌دستی محقق شده است.

وی به میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: تسهیلات مناسبی در بخش اشتغالزایی صنایع‌دستی تخصیص داده شده بود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری زنجان با بیان اینکه نباید میزان تسهیلات را برابر با اشتغال در نظر گرفت، یادآور شد: میزان تسهیلات اعطایی سنخیتی با میزان برآورد اشتغال ندارد.

وی از در نظر گرفته شدن 660 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی برای صنایع‌دستی خبر داد و افزود: 660 میلیون ریال تسهیلات کل در نظر گرفته شده است.

کریمی به میزان تخصیص واقعی تسهیلات اشاره کرد و افزود: از مبلغ کل تسهیلات در نظر گرفته شده تنها 480 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان تاکید کرد: از میزان تسهیلات تخصیص داده شده به صورت متوسط برای هر نفر 30 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی به عدم تحقق برخی اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: برخی از عدم تخصیص اعتبارات مربوط به نبود بانک عامل در برخی شهرستان‏های استان بوده است.

کریمی تحقق اشتغالزایی در سطح استان را یادآور شد و ادامه داد: با توجه به اعتبارات تخصیصی موفق به ایجاد اشتغال در بخش صنایع‌دستی استان شده‏ایم.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری زنجان بخش صنایع‌دستی را دارای ظرفیت‏های بالا عنوان کرد و یادآور شد: صنایع‌دستی استان توان توسعه کمی و کیفی بالایی دارد.

کریمی به تناسب حجم اعتبارات و اشتغالزایی در بخش صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: در قیاس با بسیاری از بخش‏ها صنایع‌دستی با کم‏ترین اعتبار توان اشتغالزایی دارد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری زنجان اشتغالزایی در بخش صنایع‌دستی استان را یادآور شد و گفت: در همه بخش‏های صنایع‌دستی توان اشتغالزایی وجود دارد.

وی توجه به احیای صنایع‌دستی فراموش شده را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سال‏های اخیر اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/73007/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول