اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم (ع)

3 مجلس تعزیه در کرمان اجرای عمومی می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) و سالروز رحلت امام خمینی (ره)، سه مجلس تعزیه در شهر کرمان اجرای عمومی می‌شود.

3 مجلس تعزیه در کرمان اجرای عمومی می‌شود

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان از برگزاری سه مجلس تعزیه در سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت به یاد امام خمینی (ره) و شهدای قیام 15 خرداد خبر داد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است، گفت:‌ امام راحل تنها احیاگر دین اسلام پس از ائمه اطهار (ع) است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه امام خمینی (ره) مسئله نهضت اسلامی ایران را به عاشورا گره زده‌اند، در ارتباط با برگزاری عزاداری سنتی خاطر نشان کرد: امام فرمودند، «این گریه‌ها و این مصیبت‌ها، مکتب سیدالشهدا را زنده نگه داشته است و این عزاداری‌های سنتی مردم را به دین نزدیک می‌کند.»

وی افزود: امام خمینی (ره) همچنین در استفتایی در مورد عزاداری به صورت تعزیه‌خوانی فرمودند، «شبیه‌خوانی اگر مشتمل بر محرمات و موجب وهن مذهب نباشد، اشکال ندارد.»

سالاری با بیان اینکه امام نقش بسزایی در ایجاد وحدت جامعه اسلامی داشتند و این حق بر گردن ما است تا در حفظ آرمان‌های الهی امام کوشا باشیم، گفت:‌ در همین راستا و برای گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اجرای عمومی سه مجلس تعزیه شهادت حر، عباس و امام حسین (ع) برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این مجالس همزمان با شب ارتحال حضرت امام از تاریخ دوشنبه 13 خردادماه تا شام شهادت امام موسی کاظم (ع) چهارشنبه 15 خرداد هر شب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در فضای باز جنب مسجد امام خمینی (ره) شهر کرمان برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان تصریح کرد: مجالس تعزیه یاد شده توسط گروه منتخب تعزیه بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و روستای ده‌زیار شبیه‌گردانی می‌شود.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول