اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند پیشکسوت تعزیه:

تعزیه‌خوان‌ها را هم تحویل بگیرید

هنرمند گلستانی پیشکسوت هنر تعزیه با انتقاد از آنچه که بی‌توجهی مسئولان به این هنر می‌خواند، گفت: مسئولان، هنر تعزیه و تعزیه‌خوان‌ها را تحویل نمی‌گیرند.

تعزیه‌خوان‌ها را هم تحویل بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، میر کاظم حسینی‌نژاد صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه تئاتر استان گلستان هنگام تجلیل از وی به عنوان یکی از خادمان تئاتر استان در جایگاه حضور یافت و اظهار داشت: هنر به طور کلی مظلوم است و تعزیه مظلوم‌ترین هنرهاست.

وی افزود: تعزیه در رابطه با دین و مذهب ماست و مسئولان باید توجه جدی به این هنر کنند، در حالی توجه شایسته‌ای به این هنر نمی‌شود.

تعزیه هنر دینی و توجه به آن مورد تاکید رهبر و مراجع است

این پیشکسوت هنر تعزیه استان گلستان خاطرنشان کرد: تعزیه استان در هشت سال گذشته با وجود برگزار شدن مانند گذشته (تا قبل از سال 1384) مورد توجه و حمایت قرار نمی‌گیرد.

حسینی‌نژاد ادامه داد: حمایت از هنر دینی و مذهبی مورد تاکید مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر شیعه بوده و مسئولان باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

به گفته وی، تعزیه به قدری تاثیرگذار است که اهل سنت با دیدن صحنه‌های ظلم و ستم به خاندان پیامبر (ص) اشک از چشمانشان جاری می‌شود.

این پیشکسوت هنر تعزیه استان گلستان گفت: به دلیل همین تاثیرگذاری در یکی از برنامه‌ها یک بانوی اهل سنت به عنوان تبرک از آب داخل تشت استفاده کرد.

11 گروه تعزیه در گلستان شناسایی شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز در پاسخ به انتقادات این هنرمند پیشکسوت هنر تعزیه استان گلستان گفت: برای نخستین بار در کشور گروه‌های تعزیه در سراسر کشور از سال 1391 در حال ساماندهی هستند.

غلامرضا منتظری افزود: در استان گلستان نیز 11 گروه تعزیه شناسایی و مدارک آنها در حال ارسال به مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گفته وی، برای نخستین بار دفتر هنرهای نمایش تعزیه در مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد راه‌اندازی شد.

11 خادم تئاتر گلستان تجلیل شدند

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: در این جشن از سید محمدرضا داورزنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس، به دلیل میزبانی بیست و سومین جشنواره تئاتر استان گلستان به عنوان یکی از خادمان تئاتر تجلیل شد.

علی کبیر افزود: جعفر جعفری مسئول بسیج هنرمندان استان گلستان، به دلیل برگزاری جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان و حسین قلندری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردکوی، به دلیل برگزاری جشنواره تئاتر امیدهای استان گلستان به عنوان خادمین دیگر تئاتر استان تجلیل شدند.

وی اظهار داشت: مسعود متانی تهیه‌کننده برنامه‌های نمایشی در صدا و سیما، جعفر صیدانلو به دلیل پوشش خبری جشنواره‌های تئاتر، مسعود طاهری کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و محمد شریعتی نورپرداز تالار فخرالدین اسعد گرگانی، مورد تجلیل قرار گرفتند.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: در این جشن از سیامک عسگری هنرمند معلول استان گلستان که در جشنواره تئاتر معلولان استان حائز رتبه برتر شده و به جشنواره ملی تئاتر معلولان راه یافت و در آنجا هم رتبه برتر را کسب کرد، تجلیل شد.

کبیر خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر استان گلستان از آی‌محمد آی‌محمدی نویسنده و کارگردان تئاتر از گنبدکاووس، فرشید مصدق مدرس و پیشکسوت تئاتر و میر کاظم حسینی‌نژاد به عنوان هنرمند پیشکسوت تعزیه به طور ویژه تجلیل کردند.

انتهای پیام/8303/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول