اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه امام رضا (ع) خبر داد

اعزام 30 هزار نفر از خراسان‎رضوی به مراسم ارتحال امام (ره)

معاون اجرایی سپاه امام رضا(ع) گفت: 30 هزار نفر از سراسر خراسان‎رضوی برای حضور در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) اعزام می‎شوند.

اعزام 30 هزار نفر از خراسان‎رضوی به مراسم ارتحال امام (ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر افراسیابی ظهر امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سپاه امام رضا (ع) به عنوان کمیته اعزام ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در استان مشخص شده و برنامه‌ریزی‎هایی برای اعزام سه روزه 30 هزار نفر از سراسر استان به مراسم سالگرد در گذشت امام خمینی انجام شده است.

وی افزود: 18 هزار نفر از شهرستان‌های خراسان‌‍رضوی و 12 هزار نفر از مشهد به این مراسم اعزام می‌شوند و پس از زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد جمکران به شهرهای خود بازمی‌گردند.

افراسیابی در ارتباط با هزینه‌های این اعزام اظهار داشت: هزینه سرانه هر نفر 85 هزار تومان تعیین شده که با توجه به قول‌های مساعد استاندار خراسان‌رضوی، در جهت کمک ارگان‌های دولتی به این اعزام‌ها، فعلا 30 هزار تومان از متقاضیان این سفر دریافت می‌شود.

معاون اجرایی سپاه امام رضا(ع) در مورد نحوه اعزام متقاضیان تصریح کرد: شرکت راه‌آهن 2 هزار سهمیه ریلی برای این سفر در نظر گرفته بود که با توجه مشکلات سفر از طریق قطار، ترجیح دادیم این سهمیه در اختیار افرادی باشد که خودجوش قصد سفر به مرقد امام خمینی (ره) را دارند، باشد.

وی افزود: تمامی 30 هزار نفر به وسیله اتوبوس اعزام می‎شوند و تمهیداتی اندیشیده شده تا هر فردی که به صورت خودجوش برای مراسم به تهران سفر می‎کند، بتواند از اسکان رایگان بهره‌مند شود.

افراسیابی همچنین در ارتباط با سایر برنامه‎های سپاه امام رضا(ع) برای سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: برنامه‎های مختلفی در سطح رده‎های مقاومت بسیج همانند مراسم مذهبی، سخنرانی، مسابقات قرآن و سایر برنامه‎های فرهنگی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، سعی شده در برنامه‎های فرهنگی نیمه خرداد، مباحث روشنگری و بصیرت‌افزایی با توجه به بیانات امام راحل گنجانده شود.

معاون هماهنگی سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه عزت امروز جامعه ما نشات گرفته از وجود امام خمینی است، تاکید کرد: با توجه به حساسیت‎هایی که بر روی ما در جامعه جهانی وجود دارد، لازم است برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ارتحال امام خمینی (ره) تلاش کنیم، زیرا نگاه همه دنیا به ماست.

وی افزود: مسئولان اسرائیلی اذعان کرده‎اند که خیمه فکری امام خمینی لب مرزهای اسرائیل است، این نشان دهنده گسترش روز افزون اندیشه‎های امام خمینی در سراسر جهان است و ما باید در جهت گسترش این اندیشه‎ها، همه تلاش خود را انجام دهیم.

افراسیابی در ارتباط با برنامه اعزام کاروان راهیان نور در امسال تصریح کرد: امسال نقش مناطق جنگی غرب کشور شامل کردستان، ایلام و کرمانشاه در اعزام‎ها پررنگ‌تر است و بعد از ماه رمضان اعزام‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته مجموعا 60 هزار نفر به اردوهای راهیان نور از استان خراسان‌رضوی اعزام شدند که 20 هزار نفر آنها از اقشار مختلف مردم بودند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته قرار بود 50 درصد هزینه‌های اعزام دانش آموزان به راهیان نور را آموزش و پرورش تامین کند اما تا امروز هیچ کمکی از سوی این نهاد نشده و تمامی هزینه‌های اعزام بر دوش سپاه بوده است.

انتهای پیام/70006/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول