اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های سفر قالیباف به اردبیل

ازدحام حضور تا سردادن شعارهای آذری در حمایت از قالیباف

سفر چهار ساعته قالیباف به اردبیل با شور و حال خاصی همراه با سردادن شعارهای تشویقی آذری همراه بود که سبب شد این نامزد انتخابات به وجد و حال بیاید.

ازدحام حضور تا سردادن شعارهای آذری در حمایت از قالیباف

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی سفر نامزد یازدهمین دوره انتخابات عصر امروز در اردبیل انجام شد که قالیباف به دلیل بارش باران در شهر اردبیل و تاخیر در پرواز حدود 45 دقیقه دیرتر از موعد مقرر و اعلام شده به مردم در مسجد قدس اردبیل حاضر شد که ازدحام عجیبی در مسجد و خیابان‌های اطراف برپا بود.

* قالیباف بر خلاف معمول سفرهای قبلی‌اش بدون امکان حضور در مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  اردبیل یکسره از فرودگاه به مسجد قدس اردبیل آمد در حالی که دو دستگاه مینی‌بوس خبرنگاران اعزامی از تهران و اردبیل قالیباف را همراهی می‌کردند.

* این نامزد انتخابات در حالی وارد مسجد قدس اردبیل در یکی از پرترددترین نقطه شهری اردبیل شد که در ورودی مسجد و در حمایت از قالیباف طوماری را امضا کرده و خواسته و مطالبه مردمی از قالیباف جمع می‌کردند.

* حضور ولی آذروش و حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی از نمایندگان سابق اردبیل در مجلس در همراهی قالیباف بسیار عجیب به نظر می‌رسید به طوری که این دو وکیل سابق مردم اردبیل در مجلس به سختی توانستند در مسجد محلی برای نشستن پیدا کنند.

سر دادن شعار« جوانان ولایی، رویش انقلابی»

* در این مراسم که حضور جوانان و نوجوانان پر رنگ‌تر بود و اغلب کارهای انتظاماتی به آنها سپرده شده بود زمانی که دکتر قالیباف در خصوص جایگاه و اعتماد به جوانان سخن می‌گفت شعار «جوانان ولایی، رویش انقلابی» در مجلس طنین‌انداز می‌شد.

* شعارهایی که در استقبال از قالیباف داده می‌شد در نوع خود جالب توجه بود به طوری که شرکت‌کنندگان در این مراسم شعار می‌دادند ‌« صل علی محمد / یاور رهبر آمد» ، « قالیباف قهرمان، حمایت، حمایت» ، « اردبیل اویاقدی/ قالیبافا دایاقدی»، «قالیباف رزمنده / رئیس جمهور آینده»، « آذربایجان اویاقدی / قالیبافادایاقدی»، ابوالفضل علمدار / قالیباف و نگهدار» و همچنین دست‌نوشته‌هایی در حمایت از قالیباف مشاهده می‌شد.

* برخی از شرکت‌کنندگان پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر دست‌نوشته‌ها و تابلوهایی را به دست گرفته بودند که روی آنها نوشته شده بود « جهاد ادامه دارد ایران سربلند»، « تشنه یک صحبت طولانیم / حرف بزن، حرف بزن / آمدم با عطش سال‌ها / تا نو کمی عشق بنوشانیم / قالیباف، قالیباف، دانشجویان را دریاب» و برخی از کشاورزان و زارعان شهرهای مختلف نیز در پلاکاردهایی از قالیباف به عنوان امیر‌کبیر زمان یاد کرده بودند.

* ازدحام جمعیت در مسجد قدس و خیابان‌‌های اطراف به حدی بود که در داخل مسجد عده‌ای سرپا ایستاده بودند و در ابتدای مراسم محمد‌زاده از قاریان ممتاز کشور قرآن تلاوت کرد و توحید دلاور قوام نیز به اجرای برنامه پرداخت.

* حضور روحانیون در این برنامه چشمگیر بود به طوری که در ابتدای مراسم بهرام یوسف‌پور ‌آذری رئیس ستاد انتخابات قالیباف در استان دقایقی سخنرانی کرد که به دلیل ازدحام و شلوغی فضای مسجد سخنان وی به گوش نمی‌رسید.

* حضور برخی چهره‌های نام آشنای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همچنین تعدادی از مدیران اجرایی شاخص و مشهود به نظر می‌رسید و در فضای تنگ و تاریک مسجد به اصطلاح جای سوزن انداختن نبود.

* رئیس ستاد قالیباف در استان اردبیل از این شخصیت به عنوان سردار سازندگی و جبهه‌های جنگ یاد کرد و شعری در رثای حضرت ابوالفضل‌العباس خواند و گفت: مردم غیرتمند اردبیل قالیباف مجاهد را در پای صندوق‌های رای فراموش نخواهند کرد و به نام حق تعالی با رای دادن به قالیباف پیروزی را به نفع وی رقم خواهند زد.

* مجلس که با حال و هوای ابوالفضلی قرین شده بود با نوای خوش الحان ارشاد نوری یکی از مداحان اردبیلی حال و هوای متفاوت یافت به طوری که چند بیتی را در مقام و منزلت علی (ع) و ابوالفضل‌العباس قرائت کرد و در بخشی از شعر خود از قالیباف تعریف و تمجید کرد.

* در بدو حضور قالیباف برای سخنرانی دختری خردسال با اهدای گل جلوی تریبون به این نامزد انتخابات خوشامد گفت که دکتر قالیباف نیز به گرمی از او استقبال کرد که در این لحظه عده‌ای از حاضران گل‌هایی که در دست داشتند پر پر کرده و در فضا پراکندند.

* در چند نوبت از سخنرانی دکتر قالیباف مردم شعارهای انقلابی و حمایت از این نامزد را سر دادند که با جواب «یاشاسین اردبیل و آذربایجان» قالیباف روبرو شدند.

* به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ازدحام جمعیت در هنگام خروج قالیباف نیز به حدی بود که دقایقی خودروی حامل قالیباف در میان جمعیت امکان حرکت نداشت در حالی که سرنشینان آن عجله داشتند تا به فرودگاه برسند و از پرواز جا نمانند، حدود 10 دقیقه‌ای در میدان قدس خودرو متوقف بود و در یک حرکت زننده همراهان قالیباف در حالی که مردم را به دو طرف هل می‌دادند و اسباب ناراحتی آنها را فراهم کرده بودند، مسیر را برای عبور خودرو باز می‌کردند.

گزارش از : شهرام جباری – رویا سیف‌بابلانی

انتهای پیام/62001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول