اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ قالیباف در جمع مردم قم:

طعم پیشرفت همراه با عدالت را به مردم می‌چشانیم/ برخی بر خلاف شعارهای خود عمل کردند

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: آمده‌ایم که بگوییم قصد داریم با تکیه بر خداوند و توسل بر اهل بیت(ع) و نیز پشتیبانی نسل سوم انقلاب طعم پیشرفت همراه با عدالت را بچشیم.

طعم پیشرفت همراه با عدالت را به مردم می‌چشانیم/ برخی بر خلاف شعارهای خود عمل کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد باقر قالیباف عصر امروز در جمع مردم قم در ورزشگاه حیدریان این شهر با اشاره به حوادث زیادی که در خردادماه و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اتفاق افتاده‌اند اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه انقلاب به دست آمده و به عنوان امانتی بزرگ در اختیار ما قرار گرفته است.

وی افزود: اینکه عمر ما در این مقطع زمانی واقع شده یکی از توفیقات الهی است؛ مقطعی از تاریخ که برکات زیادی به واسطه روحانیت شیعه و در راس آنها امام خمینی(ره) نهضت اسلامی به راه افتاد و ملت ایران را از ظلمات به نور هدایت کرد.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز زیر سایه ولی فقیه شجاع و عادل و مدبر زندگی می‌کنیم گفت: صدها سال بود که شیعیان در آرزوی چنین حکومتی بودند و اراده الهی بر این بود که ملت ما این برکت را تجربه کنند و از طاغوت دور شوند.

وی ادامه داد: شکر این نعمت آن است که امانت انقلاب را به درستی حفظ کرده و نسل به نسل آن را منتقل کنیم؛ مردم ما هرگز برای نام و نان قیام نکردند بلکه حرکت آنها برای دین و عزت دینی بود وگرنه در کجا می‌توانستیم ببینیم که در یک خانواده، پدر و چهار فرزندش در میدان جنگ حاضر شوند و همه آنها شهید شوند و مادر خانواده همچنان به جبهه‌ها کمک کند.

قالیباف با اشاره به راهکارهای حراست از انقلاب عنوان داشت: در حوزه نظری باید توجه کنیم که امام راحل بارها بر این موضوع تاکید فرمودند که باید اسلام انقلابی و مبتنی بر فقاهت را حفظ کرد؛ ایشان می‌فرمودند اسلام منهای روحانیت اسلام نیست و امروز وظیفه ماست که به هوش باشیم و نباید کسانی باشند که اسلام بدون روحانیت را تبلیغ کنند زیرا این امر انحرافی بزرگ محسوب می‌شود.

کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تفکر متحجرین احمق که تعبیر بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است بیایند و خطری جدی برای انقلاب ایجاد کنند گفت: نباید اجازه دهیم که انجمن حجتیه که منحل شده با عنوان و چهره‌ای جدید به نام انقلاب، اسلام متحجرین را تبلیغ و ترویج کنند.

وی افزود: سنگر دفاع از روحانیت انقلابی، ولایت فقیه و نظام اسلامی توسط حوزه‌های علمیه و بزرگان دین که مرزبانان باورهای دینی و انقلابی ما هستند مدیریت می‌شود و عقیده داریم که قم همچنان که پیشتاز در انقلاب بوده، در حراست از آن و دفاع از ولی فقیه و آرمان‌های اسلامی هیچ گاه عقب نمی‌نشیند.

قالیباف اظهار کرد: مطمئن هستیم مراجعی که بیش از 1400 سال فرهنگ ناب اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) را در سایه فقاهت تا به امروز به دست ما رسانده‌اند آن را برای آینده و نسل بعدی محافظت خواهند کرد و ما هیچ گاه نگران از دست رفتن فرهنگ دینی خود نیستیم.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه متحجرین به دنبال دور کردن دین از عرصه سیاست بوده و عمل بر خلاف نظر اسلام انقلابی و امام راحل هستند گفت: امروز کسانی هستند که از زندگی زیر سایه اسلام و قرآن ناامید هستند؛ معتقد هستیم که هر چه داریم از اسلام و انقلاب است و در حوزه اجرایی باید کارآمدی دین را ثابت کنیم.

وی بیان داشت: اگر در این عرصه کوتاهی کرده و از خود ضعف نشان دهیم به اسلام و انقلاب ظلم می‌کنیم؛ اگر خود را پیرو مکتب اهل بیت(ع) و سرباز ولایت و دلسوز امت می‌دانیم و قصد صدور انقلاب را داریم راهی جز این نداریم که به گونه‌ای کشور را اداره کنیم که مردم با هر گرایش و سلیقه‌ای، چه انقلابی باشند یا نباشند از نظر آنها دولتی که در حال اداره کشور است قابل تحسین باشد و اگر کوتاهی صورت گیرد مردم آن را به حساب دین می‌گذارند.

قالیباف با اشاره به اتمام جنگ نظامی میان ایران و دشمنان گفت: با این حال دفاع همچنان باقی است و باید با همان روحیه صادقانه، طعم شیرین فرهنگ جهادی را به مردم بچشانیم.

کاندیدای ریاست جمهوری عنوان داشت: افتخار می‌کنم که همرزم شهدایی چون زین‌الدین بوده‌ام، اگر برخی شعار دادند اما بر خلاف آن عمل کردند امروز ما آمده‌ایم که بگوییم قصد داریم با تکیه بر خداوند و توسل بر اهل بیت(ع) و نیز پشتیبانی نسل سوم انقلاب طعم پیشرفت همراه با عدالت را بچشیم و همگان بدانند که هم امورات دنیایی‌شان فراهم است و هم زمینه نزدیکی به خداوند را خواهند داشت.

وی افزود: اگر تقدیر الهی بر این باشد که به عنوان خدمتگزار مردم در جایگاه ریاست دولت قرار گیرم، قول می‌دهم که حماسه اقتصادی را محقق سازم همان طور که مردم ایران در اقصی نقاط کشور درصدد هستند حماسه سیاسی را تحقق بخشند.

قالیباف با بیان اینکه قصد داریم به سرعت آرامش روانی و اقتصادی را برای مردم ایران فراهم آوریم و شرایط آن را به وجود بیاوریم اظهار کرد: تنها قولی که به مردم می‌دهم این است که محبت‌های مردمی را با کار و تلاشم جواب داده و به گونه‌ای عمل کنم که طرفداران و همه مردم پشیمان نشوند.

انتهای پیام/78004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول