اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 - 190

حسینی: حمایت علمای اهل سنت نشان از تفکرات توام با اعتدال قالیباف است

رئیس ستاد حامیان مردمی قالیباف در استان گلستان با بیان اینکه وحدت و همدلی موجود بین برادران اهل سنت و تشیع در این استان کم‌نظیر و ستودنی است، گفت: حمایت علمای اهل سنت نشان از تفکرات توام با اعتدال قالیباف است.

حسینی: حمایت علمای اهل سنت نشان از تفکرات توام با اعتدال قالیباف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید حسن حسینی در دیدار با جمعی از روحانیون و نخبگان اهل سنت اظهار داشت: این یکدلی و اتحاد ظرفیت مناسبی است که باید در راستای رشد و اعتلای استان از آن سود برد.

قومیت‌ها برای توسعه کشور یک فرصت هستند

وی تصریح کرد: در اندیشه‌های قالیباف، توجه به قومیت‌های ایرانی به عنوان یک قابلیت ارزشمند و فرصتی گرانبها برای توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محسوب می‌شود.

حسینی ادامه داد: این نامزد جهادی با تاکید بر موضوع عدالت، بی‌توجهی به قومیت‌ها را نوعی تفکر غیرعادلانه می‌داند و اعتقاد دارد، تک تک ملت ایران باید در حل مشکلات کشور و تاثیر‌گذاری بر فرایند توسعه مشارکت داشته باشند.

وجود صدها شهید اهل سنت ترکمن در دفاع مقدس

وی با اشاره به نقش قوم ترکمن در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: وجود صدها شهید و جانباز در عرصه پیکار با دشمنان این مرز و بوم از این منطقه نشان داد که مردم این دیار به خاک میهن و از همه مهم‌تر به اسلام عشق می‌ورزند و از دادن هیچ هزینه‌ای در این مسیر ابا نمی‌کنند.

این فعال انتخاباتی در استان گلستان یادآور شد: اکنون نیز اعتقاد دارم، همان روحیات در برادران اهل تسنن ترکمن وجود دارد و با همین خصلت و حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو حماسه‌آفرینی خواهند کرد.

حمایت علمای اهل سنت نشان از تفکرات توام با اعتدال قالیباف است

حسینی متذکر شد: حمایت علما و اقشار مختلف اهل سنت از قالیباف نشان می‌دهد که افکار این نامزد انتخاباتی، معتدل، فارغ از افراط و تفریط و برگرفته از تعالیم و احکام ارزشمند اسلامی است.

وی با اشاره به دستاوردهای الگوی جهادی در برنامه‌های دکتر قالیباف افزود: برآیند این روحیه جهادی، تاکید بر شایسته‌سالاری، تجربه‌گرایی، نظارت‌پذیری، علم‌گرایی و دانایی‌محوری است.

حسینی تاکید کرد: ضابطه‌مندی، مردم‌داری، تحول در ساختارها و روندها، خلاقیت و ابتکار عمل، خدمتگزاری صادقانه و متعهدانه از دیگر نتایج این مدیریت جهادی است.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر که متشکل از روحانیون و نخبگان اهل سنت بودند، با تاکید بر حمایت جدی از قالیباف خواستار حضور این نامزد انتخاباتی در منطقه ترکمن‌نشین گلستان شدند.

پیش از این حاج آخوند نظری یکی از علمای به نام اهل سنت ترکمن از قالیباف و برنامه‌های وی تلویحاً حمایت کرده بود.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای خبر/83002/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول