اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز ایام البیض

1000 شیروانی در مساجد معتکف شدند

هزار نفر از مردم شیروان همزمان با آغاز ایام البیض سحرگاه امروز 13رجب با حضور در مساجد شهرستان معتکف شدند.

1000 شیروانی در مساجد معتکف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان،مردم مؤمن و خداجوی شهرستان در جای جای این دیار علوی در این روز الهی، معتکف شده و در حال چشیدن شهد شیرین عبادت یگانه یکتا هستند.

معتکفین با زمزمه‌های آسمانی روز اول اعتکاف را با هدف رسیدن به قرب الهی در حال سپری هستند تا با اندوخته‌های معنوی،خود را برای مقابله با دسایس شیطانی هر چه بیشترآماده کنند.

معتکفین اعم از مردان و زنان، پیران و جوانان، دست از تعلقات مادی و دنیوی کشیده و با انجام عباداتی همچون اقامه نماز ، قرائت قرآن ، گرفتن روزه و خواندن ادعیه‌ها ، به راز و نیاز با معبود خود می‌پردازند تا به قرب الهی برسند.

مردم مؤمن شیروان با برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ، خود را بر سر سفره الهی حاضر کردند تا این خان نعمات الهی بهره‌مند شوند.

ماه رجب ماه پر خیر و برکت و برکه عبادتی است که مؤمنین می‌خواهند با عمل به دستورات و فرامین الهی راه رشد و کمال را بپیمایند و به تعالی و سعادت برسند.

به گزارش فارس،  از سحرگاه امروز 13 رجب مصادف با سالروز ولادت امیرالمؤمنین (ع) 17 مسجد شهر و روستا در شیروان میزبان بیش از هزار نفر معتکفین است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شیروان در این باره می‌گوید: همه ساله به تعداد مشتاقان و متقاضیان مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان افزوده می‌شود و در مراسم امسال جوانان بیش از 80 درصد حاضرین این مراسم را تشکیل می‌دهند.

  حجت الاسلام جعفر یونسی نژاد در حاشیه این مراسم معنوی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس برنامه‌های این مراسم را هم برشمرد و گفت:  ختم قرآن ، سخنرانی و بیان احکام ، نشست‌های بصیرتی برگزاری نماز جماعت یومیه و نماز شب و ویژه برنامه جشن میلاد امیرالمؤمنین (ع) از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: اعمال شب پانزدهم ماه رجب ، قرائت زیارت مخصوص امام حسین (ع) در شب نیمه رجب ، برگزاری اعمال ام داوود و برگزاری مراسم وداع با اعتکاف از دیگر این برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شیروان: بی گمان اعتکاف در ماه مبارک رجب سبب تزکیه نفس و نزدیکی به درگاه الهی می‌شود.

شیروان به عنوان بعد از بجنورد بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر خراسان شمالی در شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/63002/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول