اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد

حضور بیش از 10 هزار معتکف در مساجد یزد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه امسال 10 هزار و 385 نفر در مراسم اعتکاف استان یزد شرکت کرده‌اند، گفت: هم‌اکنون مراسم اعتکاف به صورت باشکوه و گسترده در 130 مسجد در سراسر استان یزد برقرار است.

حضور بیش از 10 هزار معتکف در مساجد یزد

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: مراسم اعتکاف علاوه بر 10 شهرستان استان در شهر نیر نیز برگزار شده و بیش از 10هزار نفر در این مراسم شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اعتکاف از دیروز، مصادف با 13 رجب، سالروز ولادت حضرت علی (ع) آغاز شده و تا اذان مغرب فردا ادامه دارد، افزود: امسال 10 هزار و 385 نفر در مراسم اعتکاف استان یزد شرکت کرده‌اند که 7هزار و 832 نفر از این تعداد را خواهران تشکیل می‌دهند.

حسینی کوهستانی یادآور شد: بیشترین آمار معتکفان مربوط به مرکز استان یزد است که 3هزار و 860 معتکف خواهر و برادر در 28 مسجد به برگزاری این سنت حسنه پرداخته‌اند.

وی عنوان کرد: پس از یزد، بیشترین آمار معتکفان مربوط به شهرستان میبد با یک‌هزار و 442 معتکف است که این معتکفان در 19 مسجد به برگزاری آیین اعتکاف پرداخته‌اند.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه اعتکاف در استان یزد امسال نیز همچون سال‌های گذشته پرشکوه برگزار شد، افزود: البته به دلیل همزمانی ایام اعتکاف با ایام امتحانات دانشجویان و دانش‌آموزان دبیرستانی، آمار این قشر با ریزش مواجه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که در این مراسم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن، قرائت ادعیه، سخنرانی، توزیع بسته‌های فرهنگی، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه و ... از جمله برنامه‌هایی است که در مساجد برای معتکفان اجرا می‌شود.

حسینی کوهستانی، اعتکاف را سنتی حسنه خواند و بیان کرد: اعتکاف پرورش دهنده جسم و جان انسان است و از آنجا که روح انسان نیازمند نیایش است، فرصت اعتکاف می‌تواند این نیاز روحی و مقدس انسان را تامین کند.

وی اظهار امیدواری کرد: معتکفان بتوانند در این سه روز، بهترین بهره‌برداری معنوی را از ایام البیض داشته و از فضایل آن به بهترین نحو ممکن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2464/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول