اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم:

800 نفر در مساجد شهرستان سمیرم معتکف هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم گفت: در ایام عرفانی ایام البیض 800 نفر در 15مسجد شهرستان سمیرم معتکف هستند.

800 نفر در مساجد شهرستان سمیرم معتکف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد رضایی در جمع معتکفان مسجد جامع قلعه سمیرم ایام معنوی اعتکاف را بهترین فرصت برای تفکر و محاسبه نفس دانست و اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده است یک ساعت فکر کردن از شصت سال عبادت بهتر است و اعتکاف بهترین فرصت را برای تفکر به وجود می‌آورد.

وی افزود: اعتکاف امری عظیم و مستحب است، اما آن قدر عظمت دارد که امر واجبی مانند روزه مقدمه تحقق آن شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم با اشاره به اینکه اعتکاف تمرین دل کندن از دیگران و دل بستن به خداست، تصریح کرد: در اعتکاف می‌توان در خویشتن پرداخت، معایب و کاستی‌های خود را شناخت و در جستجوی معالجه بود و زمام دل و جان را به خدا سپرد.

وی اظهار کرد: اعتکاف مخصوص دین مقدس اسلام نیست بلکه در ادیان الهی دیگر نیز وجود داشته است و در اسلام استمرار یافته است.

رضایی اضافه کرد: برگزاری پرشور اعتکاف در تمامی شهرها و روستاها از برکات انقلاب اسلامی است و همه ما وظیفه داریم این سنت فراموش شده را احیاء کنیم.

وی با اشاره به اینکه محور انقلاب ما مسجد و دین‌داری است، افزود: دشمن تلاش دارد دین را در بین مردم ایران کم‌رنگ کند، اما حضور ملت ایران در تمامی صحنه‌ها توطئه دشمن را خنثی می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور 800 معتکف در مسجد شهرستان سمیرم تاکید کرد: امسال 800 خواهر و برادر در 15مساجد شهرستان سمیرم معتکف هستند که از این تعداد 300 نفر در پنج مسجد شهر سمیرم به راز و نیاز و خلوت با یگانه معبود هستی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مساجد این شهرستان میزبان 1500 نفر معتکف بود، اضافه کرد: امسال به دلیل هم‌زمانی فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان با ایام البیض از تعداد معتکفان در این شهرستان کم شده است.

رضایی ادامه داد: برگزاری جلسه‌هایی با محوریت گفتمان دینی، قرائت دسته جمعی زیارت آل یاسین، برگزاری مسابقات فرهنگی، توزیع بسته‌های فرهنگی، سخنرانی‌ها با رویکرد اخلاقی همراه با جلسه‌های پرسش و پاسخ با موضوع مسایل شرعی از جمله برنامه‌های مهم مراسم معنوی اعتکاف امسال در سمیرم است.

به گزارش فارس، در این مراسم معنوی با وجود تداخل امتحانات با این ایام حضور دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان شهرستان و نیز الهه منصوریان قهرمان جهانی ووشو دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش کوچک‌ترین معتکف شهرستان دختر چهار ساله‌ای به نام آوا صادقی است که به همراه مادرش که از فرهنگیان آموزش و پرورش سمیرم است در مسجد جامع شهرستان معتکف شده است.

انتهای پیام/2301/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول