اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا:

500 نفر در مساجد صومعه‌سرا معتکف شدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از شرکت بالغ بر 500 نفر معتکف در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد این شهرستان خبر داد.

500 نفر در مساجد صومعه‌سرا معتکف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور امروز در جمع معتکفان مسجد «عربان» این شهرستان، اعتکاف را اقدامی برای پاکی نفس و طهارت وجودی بشر خواند.

وی با بیان اینکه اعتکاف راه‌های نزدیکی به خداوند را یک پله هموارتر می‌کند، تصریح کرد: خداوند درهای توبه را در ایام‌ البیض به روی معتکفان باز می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از برپایی مراسم اعتکاف در 12 مسجد این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: اکنون بالغ بر 500 معتکف در مساجد صومعه‌سرا مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار خود هستند.

به گفته وی، از مجموع 12 مسجد برپا کننده مراسم معنوی اعتکاف در صومعه‌سرا بالغ بر پنج مسجد شهری و هفت مسجد روستایی هستند.

احمدی‌پور با اشاره به تأمین هزینه‌های سه روز عبادت معتکفان در مساجد صومعه‌سرا، یادآور شد: هزینه سه روز افطاری و سحری معتکفان با تعامل شهرداری، فرمانداری، کمیته امداد و مجمع امور صنفی صومعه‌سرا و جمعی از خیران این شهرستان تأمین شده است.

وی به اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی پس از نماز مغرب و عشا برای معتکفان اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسه‌هایی با محوریت گفتمان دینی، قرائت دسته ‌جمعی زیارت آل‌یاسین، برگزاری مسابقه احکام، سخنرانی‌ها با رویکرد اخلاقی همراه با جلسه‌های پرسش و پاسخ با موضوع مسایل شرعی از جمله برنامه‌های مهم مراسم معنوی اعتکاف امسال در صومعه‌سرا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه سال گذشته مساجد این شهرستان میزبان بالغ بر 680 نفر معتکف بود، متذکر شد: امسال به دلیل همزمانی فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان با ایام‌ البیض از تعداد معتکفان در صومعه‌سرا کاسته شده است.

انتهای پیام/84003/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول