اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی اکبر ولایتی در جمع مردم زنجان:

سیاست خارجی درست موجب کاهش تحریم‌ها می‌شود/شعار دولت من اخلاق‌مداری است/مسائل منطقه با مشارکت ایران حل شدنی است

ولایتی در جمع مردم زنجان گفت: باید سیاسی خارجی طوری شکل بگیرد که تحریم‌ها علیه کشور کاهش یابد.

سیاست خارجی درست موجب کاهش تحریم‌ها می‌شود/شعار دولت من اخلاق‌مداری است/مسائل منطقه با مشارکت ایران حل شدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در جمع مردم زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر دو دسته مشکلات اقتصادی و سیاسی در کشور وجود دارد که باید تدابیر لازم برای حل این مشکلات اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با آسیب‌شناسی مشکلات کشور نیاز به تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را یادآور شدند، افزود: توجه ویژه به تقدم و تاخر حماسه سیاسی و اقتصادی از تاکیدات رهبری است.

این کاندیدای ریاست جمهوری بزرگ‌ترین افتخار خود را مشاور مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: مصرع نخست حماسه سیاسی از دیدگاه مقام معظم رهبر انتخابات است که حضور پرشور مردم آن را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات نتیجه نخست این حماسه است، خاطرنشان کرد: با توجه به داشتن دوست و دشمن در جهان باید موجبات برگزاری انتخابات پرشور در کشور فراهم شود.

ولایتی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بیداری اسلامی در کشور تصریح کرد: آشنایی جوامع، ملل با انقلاب اسلامی از اهداف این همایش‌ها بود.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در همایش بیداری اسلامی به دیده تحسین به نظام جمهوری اسلامی نگاه می‌کردند، افزود: یکی از دیدگاه‌های خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری برگزاری همایش‌های بیداری اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه با تدابیر مقام معظم رهبری دشمن نتوانست این حرکت عظیم اسلامی را مصادره کند، خاطرنشان کرد:‌ بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی نشات گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نتیجه فکر، عقیده و اعتقاد است، افزود: انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی فرهنگی گام‌های مهمی در بیداری اسلامی کشورهای جهان برداشته است.

ولایتی با اشاره به اینکه امواج بیداری اسلامی در حال حاضر جهان را فراگرفته است، افزود: بیداری اسلامی به جایی رسیده است که دشمنان از روسری دختر بچه 12 ساله که با حجاب در مدرسه حاضر می‌شود در هراس هستند.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی مسئولیتی را بر دوش نظام اسلامی نهاده است، یادآور شد:‌ باید به این امر توجه ویژه شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری باید دولت فعلی علاوه بر رفع نقاط ضعف دولت‌های قبلی از توانمندی لازم نیز برخوردار باشد، افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید اقدامات اساسی انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته نشان دادند که با وجود همه مشکلات از جمله گرانی، تورم و بیکاری پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، افزود: این حرکت عظیم مردم نشان داد که انقلاب متعلق به شخص و گروه خاصی نبوده و مردم به وجود آورنده و حافظان آن هستند.

ولایتی شعار دولت خود را اخلاق‌مداری عنوان کرد و گفت: نباید بداخلاقی‌ها و سوء رفتارها و برخوردهای غیر لازم که مردم را آزار می‌دهد، تکرار شود.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر تاثیرگذارترین کشور در مسائل منطقه است، خاطرنشان کرد: هیچ مسئله‌ای نیست که بدون مشارکت ایران در منطقه حل شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ایران از نظر سیاسی، دفاعی و اطلاعاتی مهم‌ترین کشور منطقه است، خاطرنشان کرد: قدرت ایران در منطقه بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه ثبات در تصمیم‌گیری شعار من است، افزود: بیشتر گرفتارهای اقتصادی جامعه ناشی از بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری‌ها است.

ولایتی بر ضرورت استفاده از توان جوانان در کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید طوری تنظیم شود که همه هم کار کرده و هم تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه بازسازی اقتصادی و بازسازی روابط خارجی از برنامه‌های من محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این دو مسئله به هم وابسته بوده و بدون بازسازی روابط خارجی بازسازی اقتصادی محقق نمی‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل یادآور شد: باید سیاسی خارجی طوری شکل بگیرد که تحریم‌ها بر علیه کشور کاهش یابد.

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور ناقص اجرا شده است، افزود: باید 30 درصد یارانه‌ها به بخش تولید و کشاورزی اختصاص یابد.

ولایتی حمایت از تولید و محور بودن مردم در تولید را از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: باید به جز مراکز حساس دولتی مابقی مراکز اقتصادی به مردم از طریق ارائه سهام داده شود.

وی بر ضرورت استفاده از توان سرمایه‌گذارا‌ن تاکید کرد و گفت: دولت متمم من به عنوان دولتی تکمیل‌کننده وزرایی را انتخاب می‌کند که متدین، با تجربه، متخصص، معتدل و مشورت‌پذیر باشند.

این کاندیدای ریاست جمهوری خروج از اعتدال را خلاف نظام اسلامی دانست و گفت: با افراط‌گرایی هیچ چیزی حل نمی‌شود بلکه به مشکلات جامعه افزوده می‌شود.

انتهای پیام/73003/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول