اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زرند:

2 هزار نفر مجری انتخابات در زرند هستند

فرماندار زرند گفت: 2 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی انتخابات را در این شهرستان برگزار می‌کنند.

2 هزار نفر مجری انتخابات در زرند هستند

رضا کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات 24 خردادماه جاری 2 هزار نفر را به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی دخیل کرده‌ایم.

وی با معرفی محمدرضا نخعی به عنوان دبیر اجرایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در فرمانداری زرند و رسول نژاد‌عبداللهی به عنوان کارشناس انتخابات تصریح کرد: پنج هیئت اجرایی و پنج هیئت نظارت برای انتخابات سال جاری پیش‌بینی شده است.

فرماندار زرند با بیان اینکه 740 نفر داوطلب در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد 72 نفر در شهر زرند، 19 نفر در ریحانشهر، 18 نفر در یزدان‌شهر و 30 نفر در شهر خانوک و بقیه در سطح روستاهای بخش مرکزی و یزدان‌آباد بوده است.

فرماندار زرند اضافه کرد: از داوطلبانی که در سطح شهر زرند ثبت‌نام کرده بودند، پنج نفر انصراف دادند.

وی، مسن‌ترین داوطلب ثبت‌نامی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در زرند را 78 ساله و کم سن‌ترین داوطلب را 25 ساله خواند و گفت: فراوانی میزان تحصیلات در انتخابات شورای شهر زرند لیسانس و بقیه شهرها فوق دیپلم و در روستاهای بالای 200 خانوار دیپلم است؛ افرادی نیز که دارای سابقه عضویت در شورای اسلامی هستند مستثنی بوده و شرط عضویت برای روستاهای زیر 200 خانوار سواد خواندن و نوشتن است.

فرماندار زرند تصریح کرد: بر اساس قانون در بقیه روستاهای زیر 20 خانوار شهرستان زرند انتخابات شوراها برگزار نمی‌شود.

کرمی از پیش‌بینی 121 صندوق اخذ رأی در سطح شهرستان زرند خبر داد و اضافه کرد: در این شهرستان 121 شعبه اخذ رأی داریم که 85 شعبه ثابت و 36 شعبه سیار است.

وی با بیان اینکه تاکنون چند جلسه ویژه انتخابات در شهرستان زرند برگزار کرده‌ایم، افزود: افزون بر 2 هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات سال جاری ما را یاری می‌کنند که در حال آموزش و آشنایی با قوانین و مقررات هستند.

این مسئول با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: مردم برگزار کننده اصلی انتخابات هستند که همچون دیگر صحنه‌های مختلف انقلاب همانند 22 بهمن و 9 دی در سال حماسه سیاسی با حضور خود حماسه می‌آفرینند و برای چندمین بار دشمنان انقلاب را مایوس می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو در کشور رویش جدیدی در امر تحولات سیاسی قلمداد می‌شود، افزود: قطعاً با برنامه‌ریزی‌های مناسب و در چارچوب مقررات بستر لازم برای خلق حماسه‌ای سیاسی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اینکه انتخابات این دوره کشور قطعاً مهم‌تر از انتخابات دوره‌های پیشین است، افزود: همان طور که مردم بصیر ایران اسلامی در تمام دوره‌های برگزار شده انتخابات با حضور حداکثری خود حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌اند در این دوره انتخابات نیز همچون گذشته حضوری باشکوه و گسترده را در سراسر کشور به نمایش می‌گذارند.

کرمی ایجاد شور و شعور انتخاباتی در جامعه را از جمله وظایف اصلی مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات باید علاوه بر رصد و پیگیری مسائل مختلف با دقت و توجه ویژه نسبت به برگزاری این دوره از انتخابات تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 24 خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: مردم ولایی کشورمان از همان ابتدا با انتخاب آزاد خود تنها به فکر تحکیم بنیان و ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و هدف آنها بر این مبنا بوده که به دنیا ثابت کنند با تمام توان و قوا از انقلاب خودشان حمایت می‌کنند که ثمره آن هزاران هزار شهید به خون خفته است.

کرمی ادامه داد: با توجه به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده، وظیفه ما مسئولان فراهم کردن بسترهای مناسب برای اجرایی کردن فرمایش مقام معظم رهبری در تمام زمینه‌ها است.

وی انتخاب افراد اصلح، متعهد، توانمند و متخصص را در پیشبرد برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای کشور و منطقه موثر خواند.

به گزارش فارس، شهرستان زرند با 129 هزار نفر جمعیت در فاصله 75 کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد، این شهرستان دارای چهار شهر، دو بخش مرکزی و یزدان‌آباد و 6 دهستان است.

انتهای پیام/80022/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول