علیرضا پاک فطرت امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار کرد: برخی پیشنهاد دادند که بین پیادهرو و خیابانهای شلوغ نردهگذاری شود تا مکانهایی برای ورود عابر به خیابان مشخص شده و از تردد عابر پیاده لابهلای ماشینها جلوگیری شود.
وی افزود: این کار چند مشکل دارد چرا که از یک طرف حرکت آزاد شهروندان را با مشکل مواجه کرده و باعث میشود افراد در زمان شلوغی پیادهرو اصطحکاکهایی با یکدیگر پیدا کنند و سرعت عبور کاهش یابد.
پاک فطرت ادامه داد: در صورت نردهگذاری اگر اتفاقی مانند آتشسوزی یا انفجار گاز رخ دهد افراد امکان گریز به خیابان را ندارند و خدمات امدادی نیز با مشکل مواجه میشود.
وی همچنین کاشتن میله یا استوانه سنگی برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیادهرو را نیز عامل به وجود آمدن مشکل برای حرکت ویلچر معلولان دانست.
پاک فطرت انجام این طرح را تنها در محدوده پیادهراههایی مانند حافظیه میسر دانست که بتوان از ورود موتورسیکلت جلوگیری کرد.
به گفته وی، کمعرض بودن برخی پیادهروها به دلیل مقاومت املاک شخصی یا ادارات و دستگاهها از عقبنشینی مطابق طرح شهرداری است.
به گزارش فارس، در طول ایام نوروز گلایههای بسیاری از سوی مسافران و شهروندان در مورد تعرض موتورسیکلتها به حریم پیادهروها به ویژه در مناطق گردشگری و زیارتی عنوان شد و این مسئله با توجه به کمعرض بودن بسیاری از پیادهروها در زمان گریز راکبان موتور از ترافیک خیابان برای عابران پیاده مشکلساز شده است.
انتهای پیام/2448/ز30