اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پیاده‌روهای دهدشت در تسخیر مغازه‌داران

تسخیر پیاده‌روها و سد‌ معبرهای ایجاد شده توسط صنوف مختلف به یکی از مشکلات جدی شهر دهدشت تبدیل شده است.

پیاده‌روهای دهدشت در تسخیر مغازه‌داران

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سد معبر یا همان اشغال پیاده‌روها توسط صنوف مختلف و دست‌فروشان یکی از موضوعات مسئله‌سازی است که کم و بیش در بیشتر شهرها وجود دارد.

تجاوز به حقوق شهروندان در روز روشن

در این میان شهر دهدشت به عنوان مرکز شهرستان کهگیلویه و سومین شهر بزرگ استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد سال‌ها است که با  مسئله سد معبر دچار مشکل شده است و نه تنها فکری برای رفع این موضوع نشده بلکه روز به روز بر مشکلات پیرامون این موضوع افزوده می‌شود و پیاده‌روهای بیشتری به تسخیر مغازه‌داران در می‌آید.

اینکه چه مسائلی باعث شده وضعیت سد معبرها در سطح شهر دهدشت به اینجا برسد جای خود دارد ولی چیزی که به وضوح قابل مشاهده است ضایع شدن حقوق شهروندان است که عملاً سهمی از پیاده‌روهایی که از مالیات آن‌ها سنگفرش و مرمت می‌شوند، ندارند.

دکه‌هایی با پوشش گونی و حلبی در مرکز شهر دهدشت

با چند تن از مغازه‌دارانی که با پهن کردن بساط خود اقدام به سد معبر کرده بودند به گفت‌و‌گو نشستیم و کاملاً واضح بود که خود را در یک حاشیه امن می‌بینند.

یکی از آن‌ها که در میدان مرکزی شهر خوار‌و‌بار فروشی دارد می‌گوید هر از چندگاه مأموران شهرداری به ما در زمینه جمع‌آوری اجناس هشدار می‌دهند و از ما تعهد چند ماهه می‌گیرند و می‌روند و پیدایشان نمی‌شوند و این چرخه در سال ادامه دارد.

با برخی دیگر از مغازه‌داران که صحبت می‌کردیم کاملاً مشخص بود که خود را صاحب پیاده‌رو می‌دانند.

سد معبر در سطح شهر دهدشت به امری عادی تبدیل شده است

محسن کشاورز جوان 25 ساله‌ای است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: سد معبر در سطح شهر دهدشت به امری عادی تبدیل شده و خیلی از پیاده‌روها به خصوص در خیابان‌های شهید نورالدینی و پیاده‌روهای مرکز شهر تقریباً اشغال شده‌اند.

وی از مسئولان خواست تا برای رفع این مسئله اهتمام جدی کنند چراکه اگر جلوی این مسئله گرفته نشود جمع کردن آن‌ها غیر ممکن خواهد شد.

سعید پیرامون از شهروندان دهدشتی نیز با انتقاد از این موضوع گفت: یکی از امتیازات ویژه شهر دهدشت پیاده‌روهای عریض آن است که به خاطر سد معبر‌ها برخی پیاده‌روهای هشت متری به کمتر از یک متر رسیده‌اند.

گفتنی است که مسئله سد معبر در برخی از پیاده‌روهای سطح شهر چنان حاد شده که مردم ترجیح می‌دهند از خیابان‌ها تردد کنند چراکه عملاً چیزی به عنوان پیاده‌رو وجود ندارد به گونه‌ای که به گفته رئیس پلیس راهور شهرستان کهگیلویه خیلی از تصادفات در سطح شهر به دلیل تردد عابرین پیاده در خیابان‌ها است و این موضوع در خیابان‌هایی که پیاده‌روهای آن‌ها دارای عرض کم و یا توسط مغازه‌داران اشغال شده است، تشدید می‌شود.

شهردار دهدشت نیز با بیان اینکه رفع سد معبرها یکی از دغدغه‌های اصلی وی است، تصریح کرد: با توجه به فرهنگ غلطی که در زمینه استفاده از پیاده‌روها در سطح شهر جا افتاده است رفع این موضوع کمی به زمان نیاز دارد.

حجت‌الله تقوی گفت: برای رفع سد معبرها باید در وحله اول فرهنگ‌سازی شود و در صورتی که کسانی همکاری نکردند از طریق مجاری قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

در پایان امید می‌رود که مسئولان شهرستان به جای اینکه انعکاس مشکلات و معضلات شهر را سیاه‌نمایی و بزرگنمایی بنامند، برای یک بار هم که شده وارد میدان شوند و به فکر چاره‌ای برای رفع مشکلات باشند.

به هر حال رفع معضل سد معبر شهر دهدشت محک خوبی خواهد بود تا مدیران و متولیان امر عیار خود را نشان دهند.

==============

گزارش از قاسم خشت‌زر

==============

انتهای پیام/82008/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول