اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد

ارتقای علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به تیپ یک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: درجه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه یک تیپ ارتقای درجه داشته که عرصه جدیدی بوده و راه تعالی را برای ما باز می‌کند.

ارتقای علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به تیپ یک

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کوروش ساکی سه‌شنبه شب در مراسم ارتقای علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به تیپ یک و موافقت اصولی تاسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دانش گمشده بشر ماحصل عقل بشر بوده و کل خلقت انسان‌ها با عقل اوج تعالی خودش را طی می‌‌‌‌‌‌‌کند.

وی ابراز داشت: هیچ موجودی ویژگی انسان را ندارد به این سبب که انسان مسلح به سلاح عقل و تفکر بوده و کل رفتار و گفتارش نشأت گرفته از تفکر و عقل هست و بر این اساس تفکر ماحصل عقل انسان و دانش هم ماحصل تفکر خواهد بود که بر این اساس انسان جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

ساکی اضافه کرد: افرادی که به این وادی قدم می‌نهند جایگاه ویژه‌ای دارند و استاد، معلم و حتی دانشجو وقتی بر عرصه دانش و تعالی ورود پیدا می‌کند در دیدگاه جامعه نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند و بر این اساس خواهد بود که خداوند در قرآن می‌فرماید عالم، دانشمند، استاد و حتی دانشجو جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه علمی که امروز در دنیای مادی خصوصا غربی حاکم بوده علمی است که فقط از دیدگاه مادی به جهان نگاه می‌کند، افزود: اتفاق عظیمی که بعد از انقلاب افتاد ایجاد اثرات اجتماعی و سیاسی در جامعه و به تبع آن در دنیا بوده که این انقلاب در عرصه علمی نیز در جامعه بشری امروز اتفاق افتاد و این محدود به جامعه بشری امروز باقی نخواهد ماند همچنان که انقلاب سیاسی و اجتماعی آن محدود به جامعه ایرانی باقی نماند.

ساکی تصریح کرد: علمای ایرانی باب جدیدی که از قبل شروع شده بود باز و روشن کردند که علم را از جایگاه مادی و صوری در آوردند و امروز دارند علمی با علت غایی به جامعه بشری عرضه می‌کنند.

وی اضافه کرد: بلایی که امروز به بشریت می‌رسد از علمی است که راه گم کرده و شمشیر دو لبه بوده و انسان‌ها را استثمار کرده و منافعشان را به خطر می‌اندازد و این به خاطر این است که علم در گرو کسانی بوده که استفاده‌های شیطانی از علم می‌کنند.

ساکی با بیان اینکه این افراد نمی‌خواهند علم با ارزش‌های الهی در آمیزد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی افق جدیدی بر این عرصه باز کرده و امروزه غرب شدیدا وحشت دارد که ایرانیان پا به پای آن‌ها و حتی جلوتر از آن‌ها پیش رود.

وی افزود: بر این اساس ما نیازمندیم هر روز خودمان را به علوم روز مسلح کرده و نوآور باشیم.

ساکی با اشاره به اینکه دو قرن پیش دانشمندان مسلمان سرآمد دنیا بودند، اذعان داشت: به واسطه اتفاقاتی که افتاد این سرآمدی از جایگاه خود تنزل یافت و از شرایط زمان و مکان رشد نکردیم و آن‌ها در این زمینه جلو زدند.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم با نعمت‌هایی که خداوند به ما داده در این عرصه بار دیگر از آن‌ها جلو بزنیم و بار دیگر به دنیا ثابت کنیم علمی ارزش خواهد داشت که مزین به نام الهی بوده و در راستای اهداف الهی تلاش کند.

ساکی گفت: درجه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه یک تیپ ارتقای درجه داشته که عرصه جدیدی بوده و راه تعالی را برای ما باز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش پایه‌گذار تمام عرصه‌ها بوده، تصریح کرد: آموزش خوب سبب ارائه خدمات خوب و پژوهش خوب شده و مردم خوب درمان شده و سلامت به جامعه عرضه می‌شود.

ساکی در خاتمه ابراز داشت: امروز بهداشت و درمان در تمام عرصه‌های سلامتی جامعه حضور فعال داشته و از کوچکترین روستاهای کشور تا بزرگترین شهرها از بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش برخوردار هستند.

انتهای پیام/61001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول