اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

گسترش تحصیلات تکمیلی تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را کاهش می‌دهد

رئیس دانشگاه مازندران گفت: مهم‌ترین هدف گسترش پردیس دانشگاه مازندران در تحصیلات تکمیلی، نزدیک شدن به دانشگاه‌های کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کم‌ شدن تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های غیرمعتبر جهان است.

گسترش تحصیلات تکمیلی تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور رئیس دانشگاه مازندران صبح امروز در نشستی صمیمانه با اعضای جدید هیئت علمی این دانشگاه گفت: برای توسعه  دانشگاه چند زیرساخت لازم هست که در میان آنها دو زیرساخت از بقیه مهم‌تر است، یکی جذب هیئت علمی و دیگری افزایش فضای عمرانی که دانشگاه مازندران بر همین اساس تعداد اعضای هیئت علمی خود را از 194 نفر در مردادماه سال 1389 به 277 نفر  افزایش داده است.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه هدف ما از گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مازندران، کم ‌شدن تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های غیرمعتبر خارجی است، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشجویان کارشناسی را 2 هزار و 500 به 12 هزار اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم این نسبت را به 30 درصد افزایش دهیم تا به متوسط دانشگاه‌های کشور در تحصیلات تکمیلی نزدیک شویم.

رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه مازندران حدود 12 هزار دانشجو در بیش از 85 مقطع کارشناسی در دوره‌های روزانه و شبانه و حدود یک‌هزار و 800 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از 500 دانشجو نیز در مقطع دکتری مشغول به تحصیل‌اند.

احمدپور افزود: تعداد دانشجویان رشته گرایش این دانشگاه در فاصله دو سال گذشته از 18 رشته گرایش به 45 رشته گرایش(2.5 برابر) و از 30 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد به 60 رشته گرایش افزایش یافت.

وی ادامه داد: در نیمسال اول سال تحصیلی 92-91، بیش از 100 رشته گرایش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری) مشغول فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی هستند.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان جایگاه ویژه این دانشگاه در سطح دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد واحد بین الملل در پردیس دانشگاه مازندران موافقت کرد و از بهمن ماه پارسال با پذیرش دانشجو در شش رشته در مقطع دکتری و 13 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، فعالیت خود را آغاز کرد.

این مسئول اضافه کرد: دانشجویان خارج از کشور و داخلی می‌توانند در واحد پردیس بین الملل این دانشگاه در بالاترین سطح « ارشد و دکتری» با توجه به امکانات و استادان مجرب این دانشگاه به تحصیل بپردازند که این امر باعث صرفه‌جویی در اقتصاد خانواده‌ها نیز خواهد شد.

وی در پایان گفت: چند هدف را از گسترش پردیس دانشگاه مازندران در تحصیلات تکمیلی دنبال می‌کنیم که از آن جمله، نزدیک شدن به دانشگاه‌های کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کم‌شدن تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های غیرمعتبر جهان است.

انتهای پیام/86025/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول