اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد

تاسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

معاون آموزشی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی گفت: با تاسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه براساس شاخص‌هایی که در وزارت بهداشت و شورای گسترش تعیین شده است موافقت شد.

تاسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه بهرام عین‌اللهی سه‌شنبه شب در مراسم ارتقای علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به تیپ یک و موافقت اصولی تاسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به تیپ یک و موافقت اصولی تاسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه براساس شاخص‌هایی که در وزارت بهداشت و شورای گسترش تعیین شده به دست آمده که چهار شاخص مورد بررسی بوده که دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تمام این شاخص‌ها را دارد.

وی به نیازهای مختلفی که در جهان وجود دارد اشاره کرد و ابراز داشت: همه دولت‌ها مسئول هستند نیازهای اجتماعی و اقتصادی را تامین کنند.

عین‌اللهی افزود: یکی از نیازهایی که همه دولت‌ها موظف به تامین آن هستند تامین سلامت بوده و اگر جامعه‌ای سلامت نباشد آن جامعه نمی‌تواند به رشد و پیشرفت برسد و یکی از دغدغه‌ها در همه جوامع سلامت است.

وی با بیان اینکه بی‌عدالتی در ارائه سلامت در دنیا وجود دارد، اذعان داشت: در یک قسمت از جهان سلامت به شدت وجود داشته در حالی که در یک قسمت حداقل سلامت هم وجود ندارد که سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه باید در راستای بر طرف کردن این موضوع تلاش کنند.

عین‌اللهی اضافه کرد: امروز مسئله تغذیه یکی از مسائل مهم در جهان بوده در حالی که مناطقی از جهان از حداقل تغذیه نیز برخوردار نیستند.

وی به عوامل مختلف تهدید کننده بشر اشاره کرد و گفت: تولید سلاح‌های غیر‌متعارف و شیمیایی از طرف مدعیان سلامت صورت می‌گیرد.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: انقلاب ما چشم‌اندازهای مختلفی دارد و یکی از این چشم‌اندازها سلامت مردم بوده به طوری که در دین و احکام ما سلامت از نکات مشخص است.

وی با بیان اینکه امروزه تغییری در ساختار ابر‌قدرت‌ها و کشورهای استعمارگر پیدا شده و آن نیز تلاش به منظور کسب علم و دانش است، تصریح کرد: این کشورها دانشمندان را از سراسر جهان شکار می کنند چون می‌دانند علم قدرت می‌آورد همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند:« امروزه علم قدرت است».

عین‌اللهی افزود: امروزه تکلیف ما در دانشگاه‌ها کسب علم و دانش بوده و اگر می‌خواهیم مرجعیت علمی داشته باشیم باید کسب علم و دانش کنیم و کسب علم و دانش زحمت دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مولود انقلاب بوده، ابراز داشت: این دانشگاه با این همه سابقه‌ای که دارد باید به حق خود برسد و عدالت آموزشی یعنی ماموریت‌گرا، یعنی ما در کشور ماموریت‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم تا دانشگاه‌ها به حق خود برسند.

عین‌اللهی تصریح کرد: آن چیزی که پایدار و اثرگذار است خدمت ما هست و امروزه ما در کشور به تلاش همه اساتید نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تلاش برای به روز بودن مجاهدت بوده و هر دانشمند باید به روز بوده و اطلاعات داشته باشد، ادامه داد: بدون علوم پایه دانشگاه نمی‌تواند موفق شود چرا که اولویت اصلی ما علم و دانش بوده چون هدف و اولویت دشمن علم و دانش است.

عین‌اللهی اضافه کرد: حضور فعال در فضای مجازی و  آشنایی اساتید با مباحث آموزشی مهم است چرا که فقط متخصص بودن کافی نبوده و باید هنر و فن انتقال علم را بدانیم.

وی با بیان اینکه در شورای آموزشی، پزشکی و تخصصی کشور ساختار و دموکراسی پیچیده ای ایجاد شده بود که مانع پیشرفت و رشد دانشگاه‌ها می‌شد، تصریح کرد: با راه‌اندازی ساختار سریع و جدید درخواست، درخواست‌ها به سرعت بازدید شده و به شورای گسترش می‌رود به طوری که یک درخواست از ورودی تا خروجی سه ساعت طول می‌کشد.

عین‌اللهی به سایر تغییرات ایجاد شده اشاره کرد و گفت: امتحان فوق تخصصی از 26 رشته امتحان و دفترچه به سه دفترچه امتحانی شامل رشته اطفال، رشته داخلی و رشته جراحی تبدیل شده و مشارکت اساتید و دانشگاه‌های تیپ یک در بورد تخصصی از سایر تغییرات است.

در ادامه این مراسم کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام غلامرضا اسم‌حسینی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان غربی و بهرام عین‌اللهی معاون آموزشی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی سخنرانی کردند.

همچنین برنامه‌های متنوع دیگری در طول این مراسم برگزار و گزارشی نیز در رابطه با مسائل آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ارائه شد.

در این مراسم پرده‌برداری از مجوز ارتقای دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به تیپ یک و مجوز موافقت اصولی تاسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه توسط بهرام عین‌اللهی معاون آموزشی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی صورت گرفت.

در انتهای این مراسم برای اولین‌بار در کشور سایت وب دا پیک که یک پایگاه اطلاع رسانی با هدف اطلاع رسانی شفاف در زمینه عرصه سلامت بوده و شامل گالری تصاویر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی است و سایت خبر رسان خبر تاپ بزرگترین پورتال خبری کشور با محوریت اخبار حوزه سلامت توسط بهرام عین‌اللهی معاون آموزشی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی رونمایی شد.

انتهای پیام/61001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول