اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

7 هزار هنرمند صنایع دستی کرمان بیمه شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 7 هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی استان کرمان از مزایای بیمه تامین اجتماعی هم برخوردار شده‌اند.

7 هزار هنرمند صنایع دستی کرمان بیمه شدند

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 15 روستای هدف گردشگری در استان کرمان وجود دارد و این استان دارای کلوت‌ها، ارتفاعات، غارها، آبشارها و تپه‌های زیبایی است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 60 رشته صنایع دستی است، تصریح کرد: از این تعداد حدود 30 رشته در حال فراموشی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان برای احیاء این رشته‌ها اقداماتی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی را در دستور کار قرار داده است.

شمس‌الدینی بیان داشت: هنرهای دستی مردم کرمان از جمله قالیبافی، گلیم‌بافی و پته‌دوزی نشانگر هنرمندی و خلاقیت مردم این خطه است و این آثار هنری بازار مطلوبی در سطح جهان دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت نهم تاکنون 36 هزار نفر در رشته‌های صنایع دستی آموزش دیده‌اند، ابراز داشت: 7 هزار نفر برای دریافت گواهینامه به فنی و حرفه‌ای معرفی شدند که از مزایای بیمه تامین اجتماعی هم برخوردار شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: گردشگری یک فعالیت دینی است و در اسلام به بحث گردشگری توجه شده است و کرمان یکی از متنوع‌ترین مناطق گردشگری ایران است.

شمس‌الدینی از راه‌اندازی خانه‌های عشایر، باستان‌شناسی و طبیعت‌گردی طی ماه‌های گذشته توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایران خبر داد و خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره صدای عشایر در تهران فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی و قابلیت‌های عشایر بود.

انتهای پیام/80019/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول