اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

تحصیل 500 دانشجو در مرکز علمی کاربردی صنایع دستی قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 500 دانشجو در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی صنایع دستی استان مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 500 دانشجو در مرکز علمی کاربردی صنایع دستی قم

حجت‌الاسلام مهدی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مرکز آموزش عالی علمی کاربردی صنایع دستی استان اظهار کرد: این مرکز با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 87 تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی صنایع دستی با هدف ارائه آموزش‌های علمی کاربردی و تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش‌های صنعت، مدیریت، خدمات اجتماعی و هنر تأسیس شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: این مرکز با توجه به کمبود نیروی انسانی ماهر با توجه به توسعه بخش گردشگری و رشد روزافزون تعداد تأسیسات گردشگری ایجاد شده در واحدهای اقامتی مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خدمات مانند دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت مبحث صنایع دستی در مرکز آموزش عالی صنایع دستی استان قم گفت: در بحث صنایع دستی یکی از مأموریت‌های سازمان این است که صنایع دستی را به عنوان یک هنر با پرورش نیروی ماهر و دانش‌آموخته حفظ کند و توسعه دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی صنایع دستی استان قم با اختصاص فضای آموزشی بالغ بر هزار و 800 متر مربع در مرکز شهر و مجهز به کارگاه و سایت‌های ویژه دروس عملی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: 170 نفر فراگیر در سه رشته هتل‌داری، جهانگردی و نقاشی ایرانی در ابتدای تأسیس مرکز پذیرفته شدند و در ادامه در نیمسال دوم زمینه جذب فراگیران در رشته‌های مرمت ابنیه، کارشناسی مدیریت گردشگری، کارشناسی معماری و کاردانی هنرهای چوبی فراهم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: اکنون بیش از 500 دانشجو و 60 مدرس در رشته‌های یاد شده در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/78003/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول