اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران:

قصه‌های بومی شمال ماندگار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: این کانون در مازندران با شناسایی و گردآوری قصه‌های بومی شمال و مازندران، این قصه‌ها را گردآوری و ضبط می‌کند.

قصه‌های بومی شمال ماندگار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی گفت: این کانون بر اساس شیوه‌نامه‌ای با عنوان "سیمرغ قصه‌های ایرانی" که از سوی معاونت فرهنگی کانون کشور ارسال شده اقدام به جمع، شناسایی و گردآوری قصه‌های بومی مازندران کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: در طرح «سیمرغ قصه‌های ایرانی» مجموعه قصه‌های بومی سراسر کشور جمع‌آوری شده و از سوی معاونت فرهنگی کانون به عنوان مرجعی برای آشنایی کودکان و نوجوانان و نیز بزرگسالان با قصه‌های بومی کشور طبقه‌بندی و منتشر می‌شود.

وی با انجام این طرح در مازندران افزود: این اقدام در راستای حفظ و گسترش سنت‌ها و آیین‌های بومی و فرهنگی در استان صورت می‌پذیرد تا با شناسایی، گردآوری و ضبط این قصه‌ها بتوان این میراث گرانبها و ارزشمند را به کودکان و نوجوانان نسل جدید و آیندگان انتقال داد.

گرجی اظهار داشت: در مازندران نیز جمع‌آوری قصه‌ها با عنوان «نی» صورت پذیرفته است که تاکنون در مرحله اول، کتاب‌هایی با موضوع‌های قصه‌های بومی شناسایی و گردآوری شده و در مرحله دوم با شناسایی 14 منطقه به صورت میدانی با شناسایی قصه‌گویان بومی و صاحب‌نظران در این باره به ضبط این قصه‌ها مبادرت شده است.

این مسئول با بیان اینکه جلسات کارشناسی و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران این حوزه در استان صورت پذیرفته است، افزود: برای شناسایی و ضبط تصویری بهتر و بیشتر این قصه‌ها اقدام به ایجاد رابطانی برای شناسایی قصه‌گویان بومی شده است که توفیق این طرح را بیشتر خواهد کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: با توجه به ظرفیت مربیان کانون پرورش فکری استان درباره قصه‌گویی از ظرفیت آنان نیز نسبت به گرد‌آوری قصه‌های بومی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول