اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

فرآوری پسماندهای سرب و روی در استان زنجان

استاندار زنجان گفت: پسماندهای سرب و روی در استان فرآوری می‌شود.

فرآوری پسماندهای سرب و روی در استان زنجان

محمد رئوفی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در مجموع روزانه 4 هزار تن از خاک‌های بلااستفاده در استان زنجان فرآوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واحد فرآوری پسماندها با ظرفیت 3 هزار تن در استان زنجان کلنگ‌زنی شده است، خاطرنشان کرد: این کار صنعت سبز و مطمئنی است که در استان شکل می‌گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه با احداث واحدهای فرآوری پسماندها، مشکل پسماندهای استان برطرف می‌شود، اضافه کرد: در استان زنجان آلودگی هوا وجود ندارد و آلودگی‌های موجود در خاک نیز در بخش‌های بسته و فضاهای مشخص است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 میلیون تن پسماند در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: همه این پسماندها فرآوری می‌شود.

رئوفی‌نژاد با تاکید بر اینکه با فرآوری پسماندهای سرب و روی اقتصاد استان زنجان رونق پیدا می‌کند، ادامه داد: باید خاک‌های بلااستفاده در استان تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای به منظور ساماندهی فرآوری، اکتشاف و مدیریت معادن در استان زنجان تشکیل شده است، یادآور شد: آهن استخراج شده از معادن، از استان خارج می‌شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نباید خام فروشی کنیم، اضافه کرد: با فرآوری مواد معدنی درآمد غیرنفتی استان افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: امیدواریم استان زنجان در زمینه معدن و تولید فولاد گام‌های بلندی بردارد.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول