اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان اصفهان خبر داد

اصفهان پیشگام در صنعت پست الکترونیک / رشد 22 درصدی مرسولات پستی

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: شرکت پست اصفهان به عنوان نخستین استان پیشرو و پیشگام در صنعت پست در بخش خرید اینترنتی محسوب می‌شود و این موضوع از مهم‌ترین مزایای این شرکت است.

اصفهان پیشگام در صنعت پست الکترونیک / رشد 22 درصدی مرسولات پستی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید رجالی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به ارسال بیش از 40 میلیون مرسوله پستی در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر 40 میلیون و 307 هزار و 744 مرسوله پستی از استان توزیع شده که شرکت پست استان در این بخش نسبت به سال 90 رشد 22 درصدی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ارسال بیش از 40 میلیونی مرسوله پستی، اصفهان سهم 4.5 درصدی را در بخش ارسال مرسوله پستی در کشور به خود اختصاص داده است.

*رشد 6.5 درصدی ارسال مرسولات پستی در سال گذشته

مدیرکل پست استان اصفهان با تاکید بر اینکه 41 هزار مرسوله به خارج از کشور ارسال شده است، تصریح کرد: در سال گذشته رشد ارسال مرسولات نسبت به سال 90 بالغ بر 6.5 درصد افزایش داشته و ارسال مرسولات از خارج به استان اصفهان بالغ بر 273 هزار مرسوله بوده است که پست استان در این بخش رشد 12 درصدی را دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته سرانه مرسولات پستی به رقم 801 درصد رسیده است، که در سال 90 این رقم 601 درصد بوده، اما با وجود این موضوع هنوز تا رقم 10.6 درصد به عنوان استاندارد جهانی فاصله داریم و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این اداره سرانه مرسولات پستی استان تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 23 درصد برسد.

رجالی تاکید کرد: کاهش آلودگی صوتی، هوا و زیست محیطی و بالا بردن قدرت بهره‌وری از مزایای توسعه پست به شمار می‌رود.

*اصفهان پیشگام در صنعت خرید اینترنتی

وی با اعلام این مطلب که اصفهان پیشگام در صنعت پست در کشور است، افزود شرکت پست اصفهان به عنوان نخستین استان پیشرو و پیشگام در صنعت پست در بخش خرید اینترنتی محسوب می‌شود و این موضوع از مهم‌ترین مزایای این شرکت است.

مدیرکل اداره پست استان اصفهان با اشاره به اینکه 325 فروشگاه در سطح استان به عنوان فروشگاه‌های طرف قرارداد برای خرید اینترنتی وجود دارد، گفت: در سال گذشته 233 هزار 959 خرید اینترنتی در استان صورت گرفته و در سال 90 نیز بالغ بر 164 هزار و 132 خرید اینترنتی در استان صورت گرفته و در این زمینه با رشد 42 درصدی مواجه شده‌ایم و تا‌کنون 184 هزار ثبت‌نام اینترنتی در ارگان‌های دولتی و خصوصی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در زمینه ارتقای خدمات کیفی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: در سال گذشته اقداماتی خوبی در زمینه ارتقای خدمات کیفی به انجام رسیده است که سبب شده تا اصفهان رتبه نخست را در میان دیگر استان‌های بزرگ کشور کسب کند.

*از حرف به سوی عمل گام بر می‌داریم

رجالی با اعلام شعار سال در اداره پست تصریح کرد: اداره کل پست استان اصفهان برای پیشبرد برنامه‌های خود در نظر دارد تا تمام از تمام توان خود برای توسعه خدمات نوین استفاده کند و در راستای این موضوع با تکیه بر شعار کیفیت فراگیر، ارتقای بهره‌وری و رضایت‌مندی ذی‌نفعان تلاش می‌کند، که از حرف به سمت عمل گام بردارد.

وی ادامه داد: بخشنامه‌ای ابلاغ شده است که اجازه پست بروشور تبلیغاتی نامزدان شورا‌های شهر و روستا را در بردارد، تا با استفاده از این موضوع شاهد مشارکت گسترده‌ای در انتخابات باشیم.

رجالی افزود: مقرر شده، سرویس پست تلفنی 193 قرار است با ساز و کار جدید وارد عرصه شود و با توجه به ایجاد سامانه جدید در استان پس از تهران رتبه برتر را به دست آورده‌ایم.

*توسعه گمرک امانات پستی در شهرستان‌های اصفهان

وی گفت: توسعه گمرک امانات پستی در شهرستان‌های شهرضا، مبارکه، نجف‌آباد، لنجان و گلپایگان از جمله اقدامات در دستور کار این اداره است و با تحقق این موضوع ارسال مرسولات پستی مردم این مناطق توسط اداره پست آنها صورت می‌گیرد.

وی همچنین در پایان صحبت‌های خود به ارسال کارت پستال از طریق اینترنت، بالا بردن ترافیک پستی برای حفظ محیط زیست و طرح پستچی دوچرخه‌سوار اشاره کرد.

انتهای پیام 63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول