اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

4 واحد پرورش بوقلمون گوشتی در زنجان فعال است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: 4 واحد پرورش بوقلمون گوشتی در زنجان فعال است.

4 واحد پرورش بوقلمون گوشتی در زنجان فعال است

احمد موسوی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شهرستان زنجان در سطح استان وضعیت مناسبی در این بخش دارد.

وی به اهمیت توسعه واحدهای پرورش بوقلمون اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی پرورش بوقلمون گوشتی برای افزایش حجم تولید انواع گوشت در سطح شهرستان و استان حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه باید برای توسعه واحدهای تولیدی گوشت تلاش کرد، یادآور شد: واحدهای بوقلمون گوشتی در زنجان با ظرفیت مناسبی فعالیت دارند.

وی به واحدهای پرورش بوقلمون گوشتی در زنجان اشاره کرد و گفت: چهار واحد پرورش بوقلمون گوشتی در سطح شهرستان زنجان با ظرفیت 26 هزار و 600 قطعه در هر دوره پرورش فعالیت دارند.

موسوی به وضعیت تولید کشاورزی استان در بخش گوشت مرغ اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان زنجان در پرورش مرغ گوشتی دارای جایگاه مناسبی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان میزان تولید گوشت مرغ را در این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: میزان تولید گوشت مرغ در زنجان بیش از نیاز آن است.

وی به واحدهای دامی شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: واحدهای دامی زنجان به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می‌شوند.

موسوی جمعیت دامی شهرستان زنجان را 650 هزار واحد عنوان کرد و افزود: این تعداد در دو بخش دام سبک و سنگین برآورد شده است.

موسوی به واحدهای تولید مرغ گوشتی در زنجان اشاره کرد و گفت: واحدهای فعال مرغ تخم‎گذار در سطح شهرستان زنجان دارای جایگاه بالایی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه چهار واحد دارای پروانه در بخش تولید مرغ تخمگذار فعال هستند، تصریح کرد: این چهار واحد به صورت رسمی در سطح شهرستان فعالیت می‏کنند.

وی به ظرفیت تولید این واحدها اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت تولید واحدهای تولیدی مرغ تخم‏گذار در سطح شهرستان زنجان 142 هزار و 500 قطعه در سال برآورد شده است.

موسوی با بیان اینکه از واحدهای صنعتی فعال در بخش تولید مرغ تخم‏گذار، تخم‏مرغ نیز برداشت می‏شود، افزود: این واحدهای صنعتی دارای تولید تخم‏مرغ نیز هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به میزان برداشت تخم‏مرغ در این واحدها اشاره کرد و گفت: از این واحدها 676 تن تخم‏مرغ صنعتی برداشت می‏شود.

وی با اشاره به وضعیت محصولات زراعی شهرستان زنجان، خاطرنشان کرد: حجم و کیفیت تولید محصولات زراعی شهرستان زنجان قابل قبول است.

موسوی با بیان اینکه بارندگی‏های روز‏های گذشته موجب وارد آمدن خسارت به مزارع شهرستان شده است، افزود: با بارندگی‏های صورت گرفته مزارع شهرستان زنجان دچار خسارات زیادی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان در پاسخ به وضعیت خسارات وارد شده به مزارع شهرستان زنجان، تاکید کرد: اراضی کشاورزی کشاورزان در کشت پیاز، یونجه، خیار، گوجه‌فرنگی، هندوانه، جو آبی و گندم جو دچار خسارت شده است.

وی از خسارت 30 درصدی به محصول پیاز خبر داد و گفت: از 15 هکتار زیر کشت محصول پیاز 30 درصد دچار خسارت شده است.

موسوی خسارت ریالی وارد شده به محصول پیاز را یادآور شد و خاطرنشان کرد: 450 میلیون ریال خسارت به محصول پیاز وارد شده است که 150 تن محصول را شامل می‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه 26 درصد به مزارع یونجه خسارت وارد شده است، اضافه کرد: درصد خسارت برآورد شده 40 درصد است.

وی از خسارت 60 درصدی به محصول خیار خبر داد و اظهار کرد: 56 تن محصول خیار در هشت هکتار دچار خسارت شده است.

موسوی به خسارت ریالی وارد شده به محصول خیار اشاره کرد و یادآور شد: 269 میلیون ریال خسارت برای محصول خیار برآورد شده است.

انتهای پیام/73007/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول