اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکنون و توسط 40 دستگاه کمباین

70 درصد گندم مزارع گچساران برداشت شده است

رئیس جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به برداشت گندم از سطح مزارع این شهرستان توسط 40 دستگاه کمباین گفت: تاکنون 70 درصد گندم مزارع گچساران برداشت شده است.

70 درصد گندم مزارع گچساران برداشت شده است

عطاء‌الله مهدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: 14 هزار و 600 هکتار از اراضی این شهرستان در سال زراعی 92-91 به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافت.

وی ابراز داشت: به منظور حمایت از کشاورزان این شهرستان، گندم‌های برداشت‌شده از مزارع به صورت تضمینی خریداری می‌شود.  

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: پاسخگویی به نگرانی‌های کشاورزان از مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی بوده که در این راستا اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران بیان کرد: برداشت گندم تاکنون در سطح مزارع این شهرستان 70 درصد بوده که با استفاده از 40 دستگاه کمباین و به صورت متناوب انجام می‌گیرد.

مهدی‌پور سطح زیر کشت گندم آبی را 4 هزار و 600 هکتار در مزارع گچساران عنوان کرد و از افزایش این نوع کشت در این شهرستان خبر داد.

10 هزار هکتار از اراضی گچساران به کاشت گندم دیم اختصاص یافت

وی تصریح کرد: افزون بر 10 هزار هکتار از مزارع این شهرستان امسال زیر کشت گندم دیم رفته که محصول خوبی از این مزارع برداشت می‌شود.

مهدی‌پور با اشاره به برداشت گندم‌ مزارع گچساران توسط 40 دستگاه کمباین یاد‌آور شد: این شهرستان در مسیر کمباین‌های مهاجر قرار دارد و به همین خاطر کمبودی در زمینه کمباین‌ها در چند سال اخیر وجود نداشته است.

وی با مقایسه کشت گندم آبی و دیم به نسبت سال‌های گذشته عنوان کرد: عملکرد کشت گندم آبی در سال گذشته 3 هزار و 600 کیلو در هکتار بوده است.

مهدی‌پور افزود: با توجه به کمبود بارش و شرایط جوی در گچساران، کشت گندم دیم عملکردی نداشته است.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: با مقایسه این دو نوع کاشت گندم، می‌بینیم که عملکرد گندم آبی نسبت به سال گذشته و با توجه به بارش‌ باران‌های مؤثر و معتدل بودن هوا افزایش داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به این‌که گچساران از مناطق مهم کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است، بیان کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان در راستای خدمات‌رسانی به کشاورزان و تقویت و گسترش بخش کشاورزی اقدامات مختلف و مؤثری انجام می‌دهد و در این راستا از تمام امکانات و توانمندی موجود بهره می‌بریم.

انتهای پیام/82001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول