اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

کیفیت گندم ‌کهگیلویه و بویراحمد ‌‌بین‌المللی است / ارسال گندم بذری به 17 استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ‌کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خروج گندم باکیفیت این استان از مبادی خروجی هشدار داد و گفت: کیفیت گندم استان ‌در سطح بین‌المللی است.

کیفیت گندم ‌کهگیلویه و بویراحمد ‌‌بین‌المللی است / ارسال گندم بذری به 17 استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید یعقوب موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کیفیت گندم استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح بین‌المللی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به صراحت می‌گویم که کیفیت گندم دیم استان شما از گندم آبی آن بالاتر است و سن‌زدگی در گندم کهگیلویه و بویراحمد نداریم.

وی یکی از دلایل شکستگی گندم‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را وجود کمباین‌های فرسوده دانست و گفت: متأسفانه بیشتر کمباین‌هایی که کار برداشت مزارع گندم در استان را انجام می‌دهند مهاجر بوده و دارای فرسودگی بالا هستند که این‌گونه به گندم باکیفیت ما ضربه می‌زنند.

موسوی، گندم را به طبقات کیفی «ای‌، بی‌ و سی» تقسیم کرد و گفت: آن‌چه که ما واردات گندم تاکنون به این استان داشته‌ایم بیشتر نمونه درجه سوم بوده و یکی از دلایل اصلی بی‌کیفیتی نان به همین موضوع برمی‌گردد.

وی یکی دیگر از دلایل کیفیت پایین نان در استان را با وجود داشتن گندمی با استانداردهای بین‌المللی استفاده فوری از گندم برای آرد دانست و گفت: گندم را حداقل سه ماه پس از برداشت باید انبار کرده و سپس آن را به آرد تبدیل کنند که در استان ما چنین کاری انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با خبری خوش برای کشاورزی این استان گفت: خبرنگاران به مردم بگویند که اکنون به 17 استان کشور گندم بذری درجه یک استاندارد ارسال می‌کنیم.

موسوی تولید چنین بذری را تنها با دستان و به همت فارغ‌التحصیلان زبده کشاورزی این استان میسر دانست و گفت: ولی متأسفانه می‌بینیم که به دلیل عدم حمایت مسئولان این گندم‌ها به جای صدور به سیلوها منتقل می‌شوند و زحمت دانش‌آموختگان ما به نوعی هدر می‌رود.

این مسئول متولی امور کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد برنج استان را نیز از نمونه باکیفیت و مرغوب در سطح کشور دانست و گفت: خانم‌های خانه‌دار کمتر می‌دانند که برنج گرده ما از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به برنج‌های قد کشیده داخلی و خارجی برخوردار است.

موسوی با انتقاد از وضعیتی که برای گندم باکیفیت استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده و خروج روزانه آن از استان و انتقال به استان‌های فارس و جنوبی در حال افزایش است، گفت: اکنون به وضوح می‌بینیم که گندم ما از دو مبادی خروجی پل بریم در شهرستان باشت و پل خیرآباد در شهرستان گچساران خارج می‌شود و کسی به فکر نیست.

این مسئول تصریح کرد: اگر چه دو پست بازرسی وجود دارد ولی چون مأموران لباس شخصی هستند هیچ کامیون حامل گندم به آن‌ها وقعی نمی‌گذارد و گندم با کیفیت استان در حال سرازیر شدن به استان‌های دیگر است.

موسوی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست در این زمینه چاره‌جویی کند.

انتهای پیام/2571/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول