اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیروز عصر بر اثر بارش تگرگ سنگین

4500 هکتار از مزارع و باغات تویسرکان خسارت دید

معاون فنی جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: 2 هزار هکتار از باغات و 2 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم و جو منطقه خرم‌رود تویسرکان عصر دیروز بر اثر بارش تگرگ سنگین خسارت دید.

4500 هکتار از مزارع و باغات تویسرکان خسارت دید

مسعود اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: ساعت 19:30 دقیقه عصر روز 31 اردیبهشت ماه سال جاری بارش تگرگ سنگین خسارت زیادی به باغات و مزارع شهرستان تویسرکان وارد کرد.

وی افزود: بر اثر بارش تگرگ عمده خسارت به مزارع و باغات منطقه خرم‌رود، بخشی از  کشاورزی حومه و روستای ولاشجرد وارد شده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان ابراز داشت: برآورد خسارت وارده روز گذشته توسط کارشناسان اداره کشاورزی شهرستان در دست بررسی است.

وی بیان کرد: تعداد کشاورزان مناطقی که مزارع و باغات آنها خسارت دیده و بیمه هستند، بر اساس روال قانونی خسارت خود را از بیمه دریافت خواهند کرد.

اکبری با اشاره به اینکه متأفانه عمده کشاورزانی که مزارع و باغات آنها لطمه دیده‌ بیمه نیستند، افزود: ما سعی می‌کنیم به کشاورزان و باغدارانی که بر اثر بارش تگرگ محصول آنها از بین رفته، با پیگیری‌های لازم از صندوق کمک و حوادث غیر مترقبه در صورت توان کمک‌هایی را به کشاورزان خسارت‌دیده منطقه اختصاص دهیم.

وی در خصوص وسعت خسارت وارده، اظهار داشت: بررسی‌های اولیه از خسارت به صورت کلی نشان می‌دهد که حدود 2 هزار هکتار از باغات و 2 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم و جو منطقه خرم‌رود و حومه آن بر اثر بارش تگرگ سنگین خسارت دیدند.

معاون فنی جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: پیش‌بینی‌ها بر این است که طی 10 روز آینده ممکن است که بارش‌های سنگینی نظیر روز گذشته را در شهرستان داشته باشیم.

وی افزود: روزهای آینده اطلاعات کامل در خصوص درصد خسارت از نطر وسعت و مبلغ ریالی متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/89010/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول