اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ماندگاری:

سیاست و اقتصاد ما به ضعف ایمان آلوده شده است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سیاست و اقتصاد ما به ضعف ایمان آلوده شده است، گفت: غنی‌سازی ایمان ملت ایران از غنی‌سازی اورانیوم برای دشمنانشان خطرناک‌تر است.

سیاست و اقتصاد ما به ضعف ایمان آلوده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در مراسم یادواره 33 شهید طلبه مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد اظهار داشت: ساختن حماسه به تعبیر خداوند نیازمند سه عامل اساسی است که شهدای ما هر سه این عوامل را داشتند و توانستند حرکتی ماندگار در تاریخ خلق کنند که نام آن را حماسه دفاع مقدس گذاشتیم.

وی افزود: خداوند در آیه 96 سوره اعراف سه رکن خلق حماسه شامل تقویت ایمان، تقوی و امداد الهی را بیان کرده و در ادامه گفته است من راه خلق حماسه را به مردم نشان داده‎ام، اما مردم صحبت‎های مرا تکذیب می‎کنند و به گرفتاری‎هایی که نتیجه اعمالشان است دچار می‎شوند، همان طور که بشر امروز با وجود گسترش روز افزون امکانات، درگیر مشکلات فراوانی است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه غنی‌سازی ایمان ملت ایران از غنی‌سازی اورانیوم برای دشمنانشان خطرناک‌تر است، تاکید کرد: غنی‌‌سازی اورانیوم توسط ملت ایران برای دشمنان خطری ندارد، زیرا ما معتقدیم که استفاده از سلاح کشتار جمعی خلاف آموزه‎های دینی بوده و غنی‌سازی ایمان مردم برای دشمنان ما خطرناک‎تر است، به همین دلیل آنها به دنبال تخریب پایه‌های ایمان هستند.

وی افزود: ایمان ما باید به حدی باشد که اگر مانند سلمان فارسی، اگر پیامبرمان از میانمان رفت و همه مردم بی‌ایمان شدند، بتوانیم ایمانمان را حفظ کنیم.

ماندگاری تاکید کرد: حماسه‌سازی سلاح ایمان و معنویت نیاز دارد و شاخصه‌های ایمان نیز، ایمان به خدا، ایمان به معاد و ایمان به حساب و کتاب آخرت است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه تصریح کرد: تحمل و بردباری حضرت زینب عامل شکست یزید بود، ما هم اگر ایمانی قوی داشته باشیم، چون با خداوند معامله می‌کنیم، می‌توانیم با غلبه بر سختی‌ها مشکلات را شکست بدهیم؛ ملتی پیروز است که مقاومتش بیشتر باشد.

وی افزود: اگر امروز شاهد مشکلات اقتصادی و سیاسی هستیم، علتش ضعف ایمان ماست؛ سیاست و اقتصاد ما به ضعف ایمان آلوده شده است و فکر می‌کنیم چون در میان عده‌ای قدرت گرفته‌ایم، دیگر نیازی به خداوند نداریم.

ماندگاری با بیان اینکه برای خلق حماسه باید حدود الهی را رعایت کنیم، تصریح کرد: تقوا یکی از ارکان ساخت حماسه است و برای پیروزی نیاز به تقوا داریم؛ افرادی که بدون تقوا در ظاهر پیروز می‌شوند، در حقیقت شکست خورده‌اند، زیرا باید در آخرت حساب و کتاب پس بدهند.

وی افزود: تقوا به معنای رعایت کردن حدود الهی است و امام و شهدای ما با رعایت کردن حدود الهی به پیروزی رسیدند.

این کارشناس مسائل دینی به امداد الهی به عنوان رکن سوم خلق حماسه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر ایمان ما قوی شد و تقوا داشتیم، خداوند امکانات الهی را در اختیارمان قرار می‌دهد، حماسه‌سازی بدون عنایت الهی امکان پذیر نیست، همانطور که در جنگ تحمیلی هم بارها امداد الهی به ما کمک کرده و سبب خلق حماسه‌ای به این بزرگی شد.

انتهای پیام/70007/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول