اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد

زینب کبری(س) الگوی حماسه سیاسی

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حضرت زینب(س) به خاطر ولایت پذیری تام در کربلا حاضر شدند و ایشان الگوی حماسه سیاسی هستند.

زینب کبری(س) الگوی حماسه سیاسی

سید جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) گفت: امروزه آنچه که ما داریم از عاشورا و انقلاب امام حسین(ع) و دستاوردهای قیام عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) الگوی کامل برای بانوان مسلمان است اضافه کرد: در زمینه حماسه سیاسی حضرت زینب بهترین الگو و اسوه است.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: فرمایشات حضرت رسول اکرم درباره زینب کبری (س) در شرایطی که ایشان کودکی بیش نبودند نشانگر عظمت و جایگاه این بانوی گرانقدر است.

وی گفت: در بحث حماسه آفرینی به گفته امامان به برکت حضور حضرت زینب(س) حقایق واقعه کربلا تشریح شد.

عظیمی در ارتباط با ولایت پذیری حضرت زینب(س) اظهار داشت: امروزه باید بین مسلمانان تشریح شود که حضور زینب کبری در کربلا صرفا از باب محبت بین برادر و خواهر نبوده است بلکه ایشان به خاطر ولایت پذیری تام در کربلا حاضر شدند و پس از آن به ایفای نقش پرداختند.

مسئول دارالقرآن کریم خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیتی که امام سجاد(ع) داشتند و جان امام در خطر بود برخی مسئولیت‌ها به دوش حضرت زینب(س) بود.

وی بیان کرد: زمانی که حضرت زینب خطبه خواندند با صحبت‌هایشان مردم را از خواب غفلت بیدار و آنان را آگاه کردند و با این کار پایه‌های دین را محکم کردند.

انتهای پیام/2258/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول