اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

4000 تن انگور یاقوتی از باغات زهک برداشت می‌شود

مدیر جهادکشاورزی زهک گفت: طی پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌جاری، 4 هزار تن انگور یاقوتی از باغات زهک برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

4000 تن انگور یاقوتی از باغات زهک برداشت می‌شود

سید رضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: برداشت انگور یاقوتی از سطح باغات زهک از ابتدای خرداد ماه امسال آغاز شده است.

وی افزود: هم اکنون 700 هکتار از باغات منطقه به کشت انگور یاقوتی اختصاص دارد.

مدیر جهادکشاورزی زهک ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود به ازای هر هکتار، 8 تن انگور به طور میانگین برداشت شود.

موسوی بیان داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود که 4 هزار تن انگور یاقوتی از سطح باغات شهرستان زهک برداشت و به بازار مصرف داخل استان و خارج استان عرضه شود.

وی گفت: قبل از سال 86، نهال از سایر استان‌ها از جمله قزوین و شیراز وارد می‌کردیم اما از سال 86 تاکنون تولید نهال از قلمه‌های اندک باغات باقی‌مانده و نگه‌داری شده از خود منطقه تولید می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی زهک ادامه داد: تولید نهال نیز با مشارکت بخش خصوصی و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در خود منطقه انجام می‌شود.

موسوی اذعان داشت: سالیانه بیش از 300 نهال انگور یاقوتی در شهرستان تولید می‌شود به طوری که به سایر استان‌ها نیز عرضه می‌شود.

وی گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو انگور یاقوتی در بازار مصرف سیستان و یا کل استان باید بیش از 5 هزار تومان باشد.

مدیر جهادکشاورزی زهک تصریح کرد: از آنجایی که انگور یاقوتی در این فصل در هیچ جای کشور برداشت نمی‌شود باید تمهیداتی اندیشید که این میوه به استان‌های بزرگ ارسال شود.

موسوی افزود: امیدواریم طی سال‌های آتی اداره صنعت، معدن و تجارت و تعاون روستایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به دلیل ارزش افزوده چند برابر، این میوه به استان‌های بزرگ کشور ارسال شود.

وی متذکر شد: مقرر شده بود هر ساله جشن برداشت انگور یاقوتی در سیستان برگزار شود که امسال به دلیل کمبود بودجه این جشنواره برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/75004/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول