اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان:

باغ‌های زیتون مسجدسلیمان به بار نشست

رئیس اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: باغ‌های زیتون شهرستان مسجدسلیمان در سال‌جاری به بار نشسته است و ثمر درختان زیتون مناسب و مرغوب ارزیابی می‌شود.

باغ‌های زیتون مسجدسلیمان به بار نشست

ناصر حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار کرد: باغ‌های زیتون شهرستان مسجدسلیمان برای دومین‌بار از زمان کشت به بار نشسته‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مسجد سلیمان در مورد سطح زیرکشت باغات زیتون در مسجدسلیمان گفت: سطح زیرکشت باغات زیتون در این شهرستان 25 هکتار است.

حسین‌پور با توجه به جوان بودن بیشتر درخت‌ها در مورد عملکرد محصول باغات زیتون افزود: عملکرد محصول باغات زیتون این شهرستان به دلیل جوان بودن درخت‌ها دو تا سه تن در هر هکتار است.

وی در مورد باغات این شهرستان خاطرنشان کرد: باغات این شهرستان بیشتر زیرکشت زیتون، مرکبات، انگور و انجیر است که عملکرد قابل قبولی دارند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مسجد سلیمان در مورد افزایش سطح زیرکشت این باغات در مسجد سلیمان افزود: برنامه‌هایی برای توسعه اراضی زیرکشت باغات درنظر گرفته شده است که در سال‌جاری برای اجرای این برنامه‌ها اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

حسین‌پور با اشاره به اینکه ایجاد منابع آبی جدید فرصت خوبی برای شهرستان مسجدسلیمان فراهم کرده است، ادامه داد: از جمله این اقدامات پروژه یک هزار و 200 هکتاری در دشت گرگین است که منابع آبی آن از چاه تأمین می‌شود.

وی در مورد پروژه دیگر توسعه اراضی زیرپوشش باغات در این شهرستان گفت: قرار است در حاشیه دریاچه سد گتوند که در برنامه‌ای چهار ساله 3 هزار هکتار از اراضی موجود زیر پوشش باغات برود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مسجد سلیمان افزود: حاشیه دریاچه سد گتوند هم اراضی ملی و هم کشاورزی قابلیت توسعه دارند که در برنامه‌های چهار ساله و پنج ساله 3 هزار هکتار از اراضی زیر کشت باغات می‌روند و این برنامه تاثیر بسیار زیادی در اشتغال‌زایی این شهرستان دارد.

انتهای پیام/72006/ذ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول