اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد

برداشت 21 هزار تن انگور یاقوتی از باغات سیستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از دو هزار سطح زیرکشت انگور یاقوتی، بالغ بر 21 هزار تن محصول برداشت و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج از استان می‌شود.

برداشت 21 هزار تن انگور یاقوتی از باغات سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، رضا نجفی در بازدید از طرح‌های کشاورزی در شمال استان اظهار داشت: قبل از خشکسالی تا سال 1378 استان دارای 3 هزار هکتار باغ انگور یاقوتی بوده که در اثر خشکسالی‌های پی در پی کل باغات انگور از بین رفت.

وی افزود: دست اندرکاران بخش کشاورزی استان از سال 81 برای تولید نهال انگور یاقوتی در منطقه اقدام کردند و در مدت سه سال با ایجاد نهالستان‌ها و با همکاری کشاورزان، استان از لحاظ تولید نهال انگور به خودکفایی رسیده و حتی نهال به استان‌های خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و کرمان صادر کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان داشت: شرایط به گونه‌ای رقم خورد که قریب به 2 هزار و 500 هکتار از باغات انگور یاقوتی احیا شد و با توجه به بازارپسندی مناسب تولید این انگور در سطح استان نیز گسترش پیدا کرده است.

نجفی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از 2 هزار سطح زیرکشت انگور یاقوتی امسال بالغ بر 21 هزار تن محصول برداشت و روانه بازارهای مصرف استان و خارج از استان شود.

این مسئول گفت: در استان دارای 2 هزار و 500 هکتار باغ انگور است که بیش از 95 درصد آن انگور یاقوتی است و نهال موردنیاز آن در 14 نهالستان در استان با ظرفیت دو میلیون اصله نهال تولید و تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان متذکر شد: مهم‌ترین ویژگی انگور یاقوتی سیستان که به آن نقش ممتازی می‌بخشد، زودرس بودن و نوبرانه بودن آن است این انگور همه ساله در اوایل خردادماه به بازار مصرف می‌رسد که در بازار کشور خلأ این محصول محسوس است.

وی اذعان داشت: مزیت دیگر این محصول عطر و طعم آن است که سبب می‌شود از بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و با توجه به قیمت مناسبی که در بازار دارد می‌تواند درآمد خوبی عاید کشاورزان کند.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول