اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز کشاورزی قصرقند خبر داد

برداشت بیش از 2 هزار تن انبه از باغات قصرقند

رئیس مرکز کشاورزی قصرقند گفت: تا پایان فصل برداشت، 2 هزار و 250 تن انبه برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

برداشت بیش از 2 هزار تن انبه از باغات قصرقند

عبدالناصر رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قصرقند اظهار داشت: باغداران قصرقند کار برداشت انبه نارس را از 150 هکتار از باغ‌های بارور این منطقه آغاز کردند.

وی افزود: برداشت این محصول از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، دو هزار و 250 تن انبه از باغات این شهرستان برداشت شود.

رئیس مرکز کشاورزی شهرستان قصرقند بیان کرد: انبه‌های معروف این شهرستان عبارتند از اصلاح شده پاکستانی، محلی، چوسا، بیگم، پالی، لیلوم، فجری و هزاری که علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های همجوار مانند کرمان و هرمزگان نیز صادر می‌شود.

رئیسی بیان کرد: دختران و زنان هنرمند این شهرستان به وسیله انبه نارس محلی، اقدام به تولید انواع ترشی می‌کنند که طعم بسیار لذیذ دارد و در تهیه آن بهداشت کاملاً رعایت می‌شود.

وی گفت: در منطقه بلوچستان ترشی «انبه قصرقندی» نامی آشنا است به طوری که به عنوان سوغات به شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس فرستاده می‌شود.

رئیس مرکز کشاورزی قصرقند ادامه داد: معروف‌ترین ترشی‌های این شهرستان چتنی پاکستانی، هرام نوع قدیم و هرام آناناسی است که طرفداران بسیاری در منطقه دارد.

رئیسی تصریح کرد: بیشتر زنان روستایی این شهرستان در قالب مشاغل خانگی به تهیه ترشی انبه می‌پردازند که در صورت راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و ایجاد صنایع کوچک تبدیلی باعث اشتغالزایی در منطقه می‌شود.

وی گفت: در شهرستان قصرقند 200 نفر به صورت مستقیم و 1000 نفر به طور غیرمستقیم به کار برداشت انبه مشغول هستند که پس از برداشت علاوه بر مصرف داخلی به شهرهای مختلف استان و بازارهای مصرف استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

رئیس مرکز کشاورزی قصرقند افزود: سطح باغات انبه شهرستان قصرقند 200 هکتار است که از این میزان 150 هکتار بارور و 50 هکتار غیر بارور است.

انتهای پیام/75002/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول