اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا خبر داد

انجام عملیات نصب تله‌های فرمونی در باغات پسته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا گفت: به منظور ارتقای دانش فنی باغداران در راستای پیش آگاهی آفت عملیات نصب تله‌های فرمونی برای مبارزه با آفت چوبخوار پسته در باغات این شهرستان اجرا شد.

انجام عملیات نصب تله‌های فرمونی در باغات پسته

مرتضی شعبان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: در سال زراعی جاری تعداد 200 عدد تله فرمونی به همراه چسب و فرمون چوبخوار پسته در سطحی بالغ بر 50 هکتار از باغات پسته به صورت پایلوت بین باغداران پسته‌کار منطقه توزیع شده است.

وی هدف از اجرای این طرح در باغات پسته را به کارگیری فرهنگ استفاده از تله‌های فرمونی، تعیین پیک پرواز آفت چوبخوار پسته و همچنین مشخص کردن بهترین زمان مناسب مبارزه شیمیایی در باغات پسته علیه آفت کرمانیا دانست.

به گفته شعبان‌نژاد این طرح از سوی باغداران و با مشارکت کلینک‌های مستقر در این شهرستان در سطحی بالغ بر 450 هکتار انجام خواهد شد.

شعبان‌نژاد سطح زیر کشت باغات بارور پسته شهرستان بویین زهرا را سه هزار و 664 هکتار ذکر کرد.

آغاز مبارزه با پوره سن غلات در بویین زهرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: عملیات مبارزه با سن مادر در اواسط اردیبهشت ماه به اتمام رسید و عملیات مبارزه با پوره سن غلات در این شهرستان آغاز شده است.

شعبان‌نژاد پیش‌بینی کرد که در سال زراعی جاری سطحی بالغ بر 25 هزار هکتار از مزارع گندم و جو زیر پوشش عملیات سمپاشی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نرم رسیدن تراکم آفت سن غلات سطحی بالغ بر 14 هزار و 200 هکتار عملیات مبارزه با سن مادر در مزارع زیر پوشش با مشارکت زارعان انجام شد.

شعبان‌نژاد سطح زیرکشت گندم و جو (آبی و دیم) این مدیریت در سال زراعی 92-91 را بالغ بر 60 هزار هکتار برآورد کرد.

به گفته وی عملیات سمپاشی و مبارزه سن غلات با مشارکت بهره‌برداران، شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مستقر در منطقه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول