اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

گرده‌افشانی 320 هکتار از باغ نخیلات در شوشتر

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر از گرده‌افشانی باغات نخیلات در این شهرستان خبر داد و گفت: گرده‌افشانی در 320 هکتار از باغات نخیلات شوشتر انجام شد.

گرده‌افشانی 320 هکتار از باغ نخیلات در شوشتر

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: به منظور افزایش کیفیت محصول باغات نخیلات گرده‌افشانی در 300 هکتار از باغات این شهرستان انجام شد و این کار با موفقیت به پایان رسیده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر گفت: سطح زیر کشت باغات نخیلات در این شهرستان بیش از 490 هکتار است.

پوررکنی با اشاره به سطح باغات بارور در این شهرستان خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر از این مقدار سطح زیر کشت، 288 هکتار باغات نخیلات این شهرستان غیر بارور است.

وی در مورد گرده‌افشانی باغات نخیلات تصریح کرد: در اواخر اسفند و اوایل فروردین‌ماه سال جاری گرده‌افشانی باغات نخیلات آغاز شده و هم‌اکنون به پایان رسیده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شوشتر اضافه کرد: تاکنون 300 هکتار از باغ نخیلات این شهرستان گرده‌افشانی شده است و منتظر به ثمر نشستن این باغات هستیم.

پوررکنی خاطرنشان کرد: گرده‌افشانی به منظور افزایش در کیفیت و کمیت میوه خرما در باغات نخیلات انجام شده است و تلاش شده تا کیفیت محصولات خرمای شوشتر افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، همه ساله گرده‌افشانی باغات نخیلات شهرستان شوشتر در دستور کار باغبانان و نخلداران شوشتری قرار می‌گیرد و برداشت محصول نیز از اوایل مرداد‌ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/72006/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول