اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مناسب سازی بهزیستی:

عدم مناسب‌سازی فضاهای شهری مغایر با عدالت است

دبیر ستاد مناسب سازی بهزیستی گفت: عدم مناسب سازی فضاهای و محیط شهری مغایر با عدالت است.

عدم مناسب‌سازی فضاهای شهری مغایر با عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین امیرانی پیش ازظهر امروز در نشست هم اندیشی کارشناسان مناسب سازی سراسر کشور در شهرکرد اظهار کرد: پس از یک دوره سکوت در راستای پیگیری صورت گرفته در زمینه مناسب سازی معابر و اماکن کشور، سال گذشته دبیرخانه مناسب سازی کشور با طراحی و تدوین راهبردهای کاربردی تشکیل و آغاز به فعالیت کرده است.

وی افزود: طراحی و تدوین برنامه‌های کاربردی، نقد و بررسی راهکارهای اجرایی و عملیاتی از سوی کارشناسان کشوری از اهداف برگزاری این نشست محسوب می‎شود.

امیرانی خاطرنشان کرد: پیشبرد اقدامات اجرایی در راستای مناسب سازی در سطح کلان کشور نیاز به یک همگرایی و وحدت رویه دارد که انتظار می‌رود در این نشست راهبرهای مناسب تبیین شود.

دبیر ستاد مناسب سازی بهزیستی با اشاره به اینکه مناسب سازی تنها نیاز معلولین و جانبازان نیست، ابراز داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نگاه کلان به موضوع مناسب سازی داشته باشند، چراکه مناسب سازی در تمامی اماکن اولویت توسعه محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: این مسئله موجب خواهد شد تا علاوه بر تأمین امکانات لازم در راستای سهولت معلولین بر زیبایی محیط نیز افزوده شود.

امیرانی عدم مناسب سازی معابر را مغایر با عدالت دانست و گفت: باید متناسب با قوانین موجود در کشور شرایط را به گونه‌ای تدوین کنیم که جانبازان و معلولین نیز بتوانند از منابع موجود در کشور استفاده کنند، این در حالیست که در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که این افراد نمی‌توانند به راحتی تردد کنند.این مسئول ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند بخشی از بودجه سالیانه دستگاه خود را به مسئله مناسب سازی اختصاص و آن را جزو اولویت‌‌های کاری خود قرار دهند تا متعاقبا آن برنامه‌ریزی لازم شکل بگیرد.

وی بازسازی ساختمان‌هایی که مناسب سازی را رعایت نکرده‌اند را بزرگ‌ترین مشکل مناسب سازی کشور عنوان و اذعان داشت: در سال‌های گذشته ساخت و سازهایی در کشور صورت گرفته است که  مسئله مناسب سازی تردد معلولین و جانبازان در آنها رعایت نشده و امروزه این بازسازی هزینه بر است و انرژی بسیاری را صرف می‌کند.

نشست هم‌اندیشی کارشناسان مناسب سازی کشور امروز با حضور دبیر ستاد مناسب سازی بهزیستی، معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری و جمعی از کارشناسان در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول