اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی بهزیستی خبر داد

اجرای مناسب‌سازی محیطی به صورت پایلوت در گیلان

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی بهزیستی از اجرای مناسب‌سازی محیطی یکی از شهرهای گیلان به صورت پایلوت کشوری خبر داد.

اجرای مناسب‌سازی محیطی به صورت پایلوت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین امیرانی پیش از ظهر امروز در کمیته پیگیری مناسب‌سازی بهزیستی گیلان در محل استانداری با اشاره به کسب رتبه برتر استان در مناسب‌سازی فضاهای عمومی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و اقدام‌های خوبی برای مناسب‌سازی فضاهای عمومی در گیلان انجام شده است.

وی از اجرای مناسب‌سازی محیطی یکی از شهرهای گیلان به صورت پایلوت کشوری خبر داد و افزود: طبق اصل 20 قانون اساسی افراد در حمایت قانون یکسان هستند و از تمام حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلامی برخوردارند.

امیرانی به نامگذاری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از طرف مقام معظم رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتظار مقام معظم رهبری این است که بخش‌های مختلف برنامه‌های خود را منطبق با نامگذاری سال انجام دهند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی بهزیستی حضور و مشارکت را از مؤلفه‌های حماسه خواند و تصریح کرد: حضور حداکثری از ویژگی‌های حماسه سیاسی است و مناسب‌سازی شرایط یکسان را برای تمام افراد جامعه فراهم می‌کند.

وی اصلاح محیط و تدارک وسایل حمل و نقل را از موضوع‌های مناسب‌سازی دانست و بیان کرد: نهادهای مختلف اجرای امر مذکور را به عهده دارند.

امیرانی وجود ریشه‌های اعتقادی قوی در جامعه را از نقاط قوت و فرصت در مناسب‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: برخورداری از فرهنگ غنی و متعهد به اصول اخلاقی به‌ویژه نوعدوستی از نقاط قوت مناسب‌سازی است.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی بهزیستی، ایجاد تغییر نسبی در نگرش آحاد جامعه به‌ویژه مدیران و کارشناسان به گروه کم‌توان و حقوق آنها و افزایش و تکامل درک و فهم معلولان از حقوق خود و همچنین مطالبه‌گری آنها را از نقاط قوت در مناسب‌سازی عنوان کرد.

وی با اشاره به نقاط ضعف و چالش‌های مناسب‌سازی محیط برای معلولان، یادآور شد: وجود زوایایی از نگرش‌های منفی، خنثی و بی‌تفاوت به حقوق معلولان و سالمندان در بخش‌های مختلف جامعه و بی‌اطلاعی یا کم‌اطلاعی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها نسبت به وظایف شهروندان از چالش‌های مناسب‌سازی است.

امیرانی عدم قرار گرفتن موضوع تسهیل دسترسی و مناسب‌سازی در سیاست‌گذاری‌ها را از دیگر چالش‌های مناسب‌سازی محیط برای معلولان اعلام کرد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی بهزیستی بر برطرف شدن موانع فرهنگی و اجتماعی مناسب‌سازی تاکید کرد و افزود: تغییر نگرش جامعه نسبت به حقوق معلولان و نسبت به توانمندی‌های آنها و همچنین حساس‌سازی، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه به منظور مناسب‌سازی محیط ضروری است.

وی در پایان بر تشکیل بانک اطلاعاتی وضعیت مناسب‌سازی اماکن، فضا و مبلمان شهری و روستایی با محوریت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها از صدور پایان‌کار برای ساختمان‌هایی که مناسب‌سازی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.

انتهای پیام/84001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول