اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل مجمع احیای فرهنگ اسلامی عنوان کرد:

خطبه‌های زینب(س) بینش مردم شام را دگرگون کرد

مدیر عامل مجمع احیای فرهنگ اسلامی گفت: مردم شام وقتی به استقبال کاروان اسرای کربلا به عنوان خارج شدگان از دین آمدند تحت تاثیر خطبه‌های حضرت زینب(س) قرار گرفتند.

خطبه‌های زینب(س) بینش مردم شام را دگرگون کرد

حجت‌الاسلام علی آل کوثر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب(س) اظهار داشت: خطبه‌های حضرت زینب(س) اثر فراوانی داشت به گونه‌ای که مردم شام وقتی با کاروان اسرای کربلا مواجه شدند به استقبال آنان به عنوان خارج شدگان از دین آمدند اما وقتی که حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) از شام خارج شدند آنان را به عنوان خانواده پیغمبر شناختند و به مظلومیت آنان پی برده و از ظلم یزید و یارانش آگاه شدند.

وی در مورد اندیشه سیاسی حضرت زینب(س) گفت: اندیشه سیاسی حضرت زینب (س) دفاع از اسلام، دفاع و حمایت از برادرش و دین جدش رسول الله بود و حتی بخاطر اندیشه سیاسی و دفاع از اسلام از وظیفه مادری‌اش چشم پوشی کرد و به قصد حمایت از عقاید برادرش امام حسین(ع) با او به کربلا رفت.

مدیر عامل مجمع احیای فرهنگ اسلامی افزود: وی ظلم‌ها و خیانت‌هایی که بنی امیه به مسلمانان و اسلام می‌کردند را برای مردم بازگو کرد و با افشاگری، مظلومیت پدرش و شهادت برادرش امام حسین و یارانش در واقعه کربلا را برای مسلمانانی که خواب بودند بازگو و آنان را متوجه ظلم‌های بنی امیه کرد و سعی در روشن کردن ذهن آنان داشت.

انتهای پیام/2258/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول